Gå til innhold
  • Bli medlem

Hundebur på lasteplan


veroe

Anbefalte innlegg

Kjører for tiden en outlander, men får om kort tid inn bakseter i pickupen (amarok) og må da benytte meg av lasteplanet til blant annet hundebur. Jeg har sett de massive bygde burene til å ha oppå, men jeg har én hund, snart to, så det virker litt overkill med en stor konstruksjon for to hunder 😅

Er det noen som har en god løsning? Finnes det bur til lasteplan som rommer max to hunder som ikke koster mer enn det smaker? Om jeg bruker vanlig dobbeltbur blir de skjermet bak førerhuset tenker jeg, men usikker på om det er lov 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Terka skrev (37 minutter siden):

Mange gode punkter her, takk for tips! leser blant annet

«For transport av hund i transportmidler av profesjonell karakter, for eksempel spesialbygde hundehengere eller overbygg på lasteplan, skal hundene ha bur av forskriftsmessig utforming»

som er det eneste jeg finner spesifikt for lasteplan. Jeg vil jo at de skal være trygge, men jeg har ennå til gode å finne bygg til lasteplan for én kanskje to hunder 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torjus Flækøy skrev (29 minutter siden):

http://www.vallakapan.se/kåpor

Vallakåpan selger jo kåper tilpasset to hunder. De bygger derimot ganske mye, men er fine mtp oppbevaringsrom og løsninger for jakt og lignende. 

Ja de har jeg sett litt på de, men ikke jakter vi og kassa ellers blir relativt hyppig brukt til frakting av ved og andre materialer som bygger i høyden så det hadde vært veldig greit å ha noe som er lett eller overkommelig å plukke av for én person. Vi er enkle mennesker som går på tur med bikkja i skog og mark og hjelper til på småbruket til svigers så føler de der blir voldsomt 😅 

Men selvsagt, er ikke det andre alternativer så må jeg vurdere en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veroe skrev (7 minutter siden):

Ja de har jeg sett litt på de, men ikke jakter vi og kassa ellers blir relativt hyppig brukt til frakting av ved og andre materialer som bygger i høyden så det hadde vært veldig greit å ha noe som er lett eller overkommelig å plukke av for én person. Vi er enkle mennesker som går på tur med bikkja i skog og mark og hjelper til på småbruket til svigers så føler de der blir voldsomt 😅 

Men selvsagt, er ikke det andre alternativer så må jeg vurdere en slik.

Det skjønner jeg godt, wt metall selger jo «bur» for to som plasseres på planet. Hvor regntett det er og hvor enkelt det lar seg fjerne aner jeg ikke. Kan jo hende at de kan tilpasse det til 1 hund og enkel fjerning. 

AE147B0D-FDF1-4A3D-80FD-3C9C814921B0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torjus Flækøy skrev (31 minutter siden):

Det skjønner jeg godt, wt metall selger jo «bur» for to som plasseres på planet. Hvor regntett det er og hvor enkelt det lar seg fjerne aner jeg ikke. Kan jo hende at de kan tilpasse det til 1 hund og enkel fjerning. 

AE147B0D-FDF1-4A3D-80FD-3C9C814921B0.png

Ja kanskje det, jeg får sjekke litt opp. Heldigvis har ikke jeg noe hastverk ennå. Men jeg hadde ikke tenkt å bruke 20.000+ på bur, da kan jeg heller bruke den andre bilen eller noe. 🙈 Jeg hadde kanskje gjort det om jeg var med på jaktlag eller drev med hundesport osv. men det blir litt overkill for min del, jeg er jo tross alt bare en sunnmøring 💸😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.