Gå til innhold
  • Bli medlem

Omnifuel 3289


Trondejoh

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte akkurat en eldre lite brukt Primus Omnifuel 3289. På pumpen er det en messingskrue (se bilde).. Midt i skruhodet stikker det ut en liten tapp e.l. på halvannen mm, og jeg er ikke sikker på om tappen stakk ut før jeg testa brenneren. Får ikke tappen inn igjen..

Noen som vet hva denne skruen er til, og hva greia med tappen er? Sikkerhetsventil for høyt trykk?

4B6ABF7B-74CB-419C-BA71-3D31016B50AB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg kunne ikke få foto stort og tydelig nok, Men mener du, at "tappen" sitter utvendig på "mutteren" eller innvendig? Såfremt det er dreiespor (sirkler) på utsiden av "mutteren" så kan det rett og slett være et bearbeidingsspor som ikke er slepet ned - altså sentrum i sveiveprosessen for å å mutteren plan. Selve messingskruen er som Omnilite sir en del av reguleringen på den gamle pumpemodell.  ((stavekontrollen foreslår her: puppemodell!!😜))

Elgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar.

Det er ikke brukt ei dyse, skruen er nok den originale. Og svært mulig det er som du sier Elgen, et bearbeidingsspor - men det ser nesten ut som om det skal være slikt, tappen var for «perfekt» 🤔😄

Men ut i fra bildene - tenker dere at jeg bare kan file ned tappen?

216AFEA8-66FB-4C1A-9347-C391EFB9AEEB.png

65C2FBE6-7ED7-4109-8719-8742B9EE721F.png

5DC4D3A0-BB78-4DA5-8030-996E254367EC.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, tappen er nok så perfekt og lang, Med mindre den skal ha en funkson med å stake opp et eller annet hull/dyse, så har @borgeren jo ikke en sådan. Så det e nok en rest som ikke er slepet av. Da kan du jo gjøre det selv med en fil.

Elgen

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsvarende tapp på min også... inntil jeg filte den bort.  Super kvalitet på disse pumpene.  Tok mange år før jeg følte meg komfortabel med pumper med mange plastdeler. Men må jo innrømme  igjen at det kommer mye bra også når det utvikles nye ting.   Til og med kinapumpene begynner å bli bra hvis du bare bytter til pumpelær om du skal bruke dem i skikkelig kaldt vær.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.