Gå til innhold
  • Bli medlem

Hansker/votter


Haugli

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter hansker/votter for bruk i fjellheimen vår/sommer/høst. Mest for å ha med seg ett par i tilfelle det skulle bli væromslag og brått ett par minus grader. Jeg har sett ett par i en video, og lurer på om noe tilsvarende er tilgjengelig på det Norske markedet.

 

 

Screenshot_20210225-195143_Chrome.jpg

Screenshot_20210225-195139_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ser veldig varme ut for å dekke vår/sommer-behovet og jeg forstod ikke helt første bildet. Pakkes de sammen til en ball?
Jeg bruker knapt "varme" hansker, selv på vinteren. Da i så fall kun om jeg sitter helt stille.

For å sitere meg selv fra denne tråden:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (16 minutter siden):

De ser veldig varme ut for å dekke vår/sommer-behovet og jeg forstod ikke helt første bildet. Pakkes de sammen til en ball?
Jeg bruker knapt "varme" hansker, selv på vinteren. Da i så fall kun om jeg sitter helt stille.

For å sitere meg selv fra denne tråden:

 

De pakkes sammen som en ball ja, er veldig hendige ser det ut som.

Spol til 6:40 👍

Er desverre litt kald av meg  spesielt på fingre å tær, så heller litt for varmt enn kaldt for min 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør tenke på fuktighet siden det først og fremst er når hendene blir våte og kalde at man blir kald. I hvert fall gjelder det for meg. Tåler de hanskene å bli våte?

Votter er varmere på fingrene enn hansker/vanter, men de kan være mer upraktiske hvis man skal drive på med noe uten å ta dem av. Til vår/sommer/høst vil jeg anbefale et par nokså tynne strikkede ullvotter eller ullvanter. De tar ikke store plassen og er som regel ganske varme i bruk. De er også varme selv om de blir fuktige eller våte.

Sikkert ikke svar på spørsmålet ditt, men tenkte jeg kunne komme med mine tanker.

Ellers pleier jeg å ha et par håndvarmere som går på batteri for å raskt få varme i hendene når jeg driver på med noe som gjør hendene kalde (gjelder mest vinterstid for min del). Det finnes flere varianter av disse. Jeg har et par fra Nordic heat som jeg synes fungerer veldig bra. De kjennes egentlig ikke særlig varme ut å holde i, særlig ikke på laveste styrke som jeg pleier å bruke dem på, men når jeg har holdt rundt de i noen få minutter nede i lomma er hendene mine varme igjen, til tross for at de i utgangspunktet var så kalde at det gjorde vondt. Jeg har også sånne som tar lighterbensin, men disse er mer upraktiske til "nå-og-da-bruk" siden de ikke kan slokkes. De fungerer imidlertid bra der man trenger varme i lomma i timesvis, for eksempel på isfisketur eller i en teltleir om kvelden. Bare å stikke henda i lomma for å få tilbake varmen.

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (4 timer siden):

Bruker Sealskinz All weather glove. De er ikke så tykke med vind og vanntette, det hjelper godt. De er nok litt veike i minusgrader de jeg har men der finnes og en versjon med fyll som er varmere. Er skinn i hele hådndflaten så de tåler litt. Kjekt for å knekke kvist til bål etc

Jeg bruker også disse. Mine er litt rommelige så jeg får plass til tynne ullvanter inni om vinteren. Bruker hanskene til ca -10 og med vanter inni til ca -15. I kaldere vær blir det tovede ullvotter og er det vind, vindvotter utenpå de tovede vottene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (11 timer siden):

Hestra har noen skinnhansker som Heter Hestra Job Winter.

Disse hanskene er meget godt egnet året rundt, og som Skogens  Stønn skriver: "tenk fukt". Hestra Job holder seg tørre selv når det er vått. Koster 200-300kr på nettsiden widerness.no. Anbefales.

Sikker på at det var riktig nettsted? finner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.