Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne limte Riva3-bindinger


Laulau

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte gamle ski med Riva 3-binding til en billig penge. Var egentlig bare ute etter ei god binding til å gå og stå på ski i. Tenkte å ta av denne bindinga for å kunne sette dem på andre ski, men bindinga er ikke til å rikke. Skruene sitter bom fast, og jeg antar da at de er lim. Hvordan kan jeg gå fram for å få dem av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Eksilbergenseren skrev (31 minutter siden):

 Alternativt kan du prøve med en skiftenøkkel på skrujernet for å få mer kraft. 

Du og @Lavvosolberg mener altså at det skal gå med nok kraft? Da prøver jeg igjen, bare hardere.

Leste på Åsnes sin side (Åsnes) at de anbefalte PU-lim for å montere bindinger. Kan ikke det være det som holder bindinga så fast? Og i såfall, er det nødvendig med noe for å løse opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om mer kraft hjelper, men jeg tror det er det eneste som muligens kan få ut skruene. Et slag med hammer på skrujernet (rett ned i skruen) kan kanskje også svekke limen litt før du drar til med så stor kraft du klarer.
 

Jeg tviler på om du kommer til med noe som kan løse opp limet, men jeg har tatt feil før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.