Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory Baltoro 75 hodebry


Anbefalte innlegg

Har en ny Baltoro 75 som jeg foreløpig kun har prøvd på korte dagsturer. Det er allerede nå et stort problem: hodet stanger i sekken ved den minste bevegelse med hodet "oppover". Det oppleves ganske hemmende

Jeg har prøvd å justere rygglengde, skulderremmer og forskjellige remmer for å stramme sekken - mens den har vært full.

Er det flere som opplever det, og er det en finurlig løsning på dette? Og ikke minst: hvor mye plass kan man forvente å ha bak hodet på en sekk av denne størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke 75 liters modellen, men den på 95 liter. På min modell er det mulig å løsne på topplokket slik at du kan trekke selve lokket litt vekk fra der du har hode. Når det er sagt så vil hode på mange sekker være ganske nærme topplokket. Har ikke sjekka hvor mye avstand jeg har, men det skal ikke mye bakovernevegelse på hode før jeg kommer borti. På min andre storsekk (norrøna recon) så er den biten aldri noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fra en video på youtube (https://www.youtube.com/watch?v=hLAWrU6AIKU) at topplokket sitter temmelig nærme nakken/hodet. Det ser kanskje ut som om sekken er _for_ godt formet rundt rygg- og skulderparti?
Det umiddelbare jeg kan tenke meg er jo å slippe opp strammerne over skuldrene for å få større avstand, men da blir sekken kanskje litt for mye hengende ut fra kroppen totalt sett.
Noen kjappe søk på nett viser raskt flere som klager på det samme med den modellen.
Screenshot_194.png.01b9347b86e678627f6c7c44c5b5aec3.png

Til sammenligning for det siste spørsmålet til trådstarter så har jeg aldri hatt problemer med hodebevegelse med stor sekk, hverken med min Norrøna Para Ranger 120 eller Fjellreven Kajka 65 eller andre mindre sekker. Formen på lokkene til disse er vesentlig mer "rett opp" enn det denne Gregoryen ser ut til å være.
Jeg hadde nok irritert meg grådig over å komme borti sekken med hodet støtt og stadig 😷

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.