Gå til innhold
  • Bli medlem

Lundadalen vinterstid


Lars Ottar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg glante litt på kart, Peakbook og ut.no.. Lite turrapporter om folk som har dratt inn der midtvinters og DNT har kun sommerløype gjennom dalen, noe jeg tipper er på grunn av at man går gjennom tidenes utløpssone for snøskred. Så jeg ville ikke regnet med noe scooterspor innover i alle fall.

Av turrapporter på Peakbook så er det et par i slutten av april og starten på mai hvor folk er på vårskitur, de parkerer gjerne på det Peakbook kaller for "Lendhytta p-lomme for stien" på andre siden av elva. Tipper det kun brøytes opp til gårdene og så får våren gjøre resten -  (kartfunksjon bl.a under "vis objekt på kart") https://peakbook.org/peakbook-element/51275/Lendhytta+p-lomme+for+stien.html

Skulle jeg søkt lokal info ville jeg kontaktet enten Lom Fjellstyre (området ligger noe utenfor deres statsallmenning eller DNT/Sota Sæter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

graham skrev (På 23.2.2021 den 18.44):

tipper er på grunn av at man går gjennom tidenes utløpssone for snøskred

Noen spesielle områder du tenker på? Ser greit ut på kartet 
 

Snakket gjengen i Skjåk Almenning og det var visst fint å gå inn fra grustaket ved Flatmoen. Muligens også scooterspor inn til trulsbu og vintermerking derfra og over til Sognefjellet. Lite snø i området, så det kunne være et potensielt crux. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Ottar Halvorsen skrev (22 minutter siden):

Noen spesielle områder du tenker på? Ser greit ut på kartet 

Dalen generelt slik jeg ser det på kartet, en konservativ vurdering fra min side. Vurderer man forholdene annerledes og det går scooterspor innover så gir det jo muligheter for tur.

For øvrig kjipt å høre at det er lite snø der også..

Lundadalen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.