Gå til innhold
  • Bli medlem

Eagle product turstol, erfaring eller andre tips?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Planlegger bilferie i sommer med overnatting i Lavvo. Siden min bedre halvdel skal være med ønsker hun litt større "glamping faktor". Tenkte derfor å kjøpe noen turstoler som vi kan sitte i og et campingbord. Har sett litt på de her:

https://chillout.no/products/sammenleggbar-turstol?variant=33105764974697&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=Cj0KCQiApsiBBhCKARIsAN8o_4idfSeUvPOhYIAArBJ45zOCF_fOT2INWerXwxlA0O75h80GqeGnxNIaAtNuEALw_wcB

De minner veldig om Helinox stolene, bare til mye lavere pris. Jeg finner imidlertid ikke noe omtale av de. Noen som har erfaring med aktuelle stoler eller har andre tips til rimelig og kompakt utstyr som kan gi litt mer komfort på camping turen? Helinox type stoler passer vel ikke rundt et campingbord? 

C950_3_2000x.jpg

Endret av DROMEDILLA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en tilsvarende stol, laget av Naturehike, fra en norsk forhandler.

Sikkert samme saken, og den har blitt veldig mye brukt de siste årene! 
 

Strikken i stengene ble slapp etter noen sesonger, men da løftet jeg av proppen i enden og dro litt i strikken, og siden har det holdt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "tur krakk" fra Eagle er ikke noen "lenestol" som de over her, men den har nå fast plass bak sidelomme på tursekk. Liker denne fordi noen ganger er det ikke så lett å finne en god naturlig og tørr sitteplass i passende høyde. Har klippet bort "foret" på setet, så den kan brukes også når der er regn i lufta. Liker "truge for snø" for da synker den ikke så lett/mye på mykt underlag, snø eller annet. www.fjellsport.no/eagle-products-stol-med-truge-for-sno.html
C903.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ikke noen hadde erfaring med Eagle Products sin stol bestilte jeg like godt et par av den og et par Helinox Zero. Jeg har ikke fått Helinox stolene ennå, men jeg har fått testet Eagle Products sine. Jeg syns de virker ganske komfortable så langt. Pluss for at det følger med truge i pakken. Håpet er at denne også passer Helinox stolene hvis jeg beholder alle sammen. Minuset med Eagle Products sine stoler i forhold til Helinox Zero er vekten. De veier nesten dobbelt så mye som Helinox Zero med sine 1150 gram på min vekt med trekk og truge, men stolene er også litt høyere. De er også laget i et tykkere materiale med netting på steder som er utsatt for svette. Stolene har også et par lommer til ting og tang, samt en koppholder. Truge følger også med. Denne veier 97 gram i følge vekten min. Så langt virker de meget bra. Vurderer å beholde de for å bruke i båten til strandhogg. Helinox zero med litt over 500 gram passer best i sekken vil jeg tro. Skal teste de å se først. 

Endret av DROMEDILLA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DROMEDILLA skrev (5 minutter siden):

Siden ikke noen hadde erfaring med Eagle Products sin stol bestilte jeg like godt et par av den og et par Helinox Zero. Jeg har ikke fått Helinox stolene ennå, men jeg har fått testet Eagle Products sine. Jeg syns de virker ganske komfortable så langt. Pluss for at det følger med truge i pakken. Håpet er at denne også passer Helinox stolene hvis jeg beholder alle sammen. Minuset med Eagle Products sine stoler i forhold til Helinox Zero er vekten. De veier nesten dobbelt så mye som Helinox Zero med sine 1150 gram på min vekt, men stolene er også litt høyere. De er også laget i et tykkere materiale med netting på steder som er utsatt for svette. Stolene har også et par lommer til ting og tang, samt en koppholder. Truge følger også med. Denne veier 97 gram i følge vekten min. Så langt virker de meget bra. Vurderer å beholde de for å bruke i båten til strandhogg. Helinox zero med litt over 500 gram passer best i sekken vil jeg tro. Skal teste de å se først. 

Sannsynligvis er Eagle stolen den samme som Helinox One.

Helinox Zero er en lavere og lettere stol, som tåler mindre maksvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (10 timer siden):

Sannsynligvis er Eagle stolen den samme som Helinox One.

Helinox Zero er en lavere og lettere stol, som tåler mindre maksvekt.

Det kan godt hende. Jeg har vært å hentet Helinox Zero stolene nå. Skal pakke ut og teste senere. Litt lavere maksvekt på Helinox Zero har kanskje ikke noe å si, med mindre vekt grense også betyr at de blir fortere ødelagt. Jeg kan ikke finne noe vektgrense på Eagle Products sin stol. Helinox One sin, som er mest lik er oppgitt til 145 kilo mot Zero på 120.  Jeg veier godt under begge maks vektene. 

Endret av DROMEDILLA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig... Helinox stolen hadde mye dårligere komfort enn E.P. stolen. Både meg og min bedre halvdel testet stolen hjemme i stuen. Stolen var ikke like stiv og flekset mer. Stolen oppleves som mer ustabil. Det var vanskeligere å komme seg ned og opp fordi den var så myk og veltet lett. Trekket strammet sånn rund baken at det var ubehagelig. Samboeren min er tynn og lett og opplevde akkurat det samme. Hun har ikke noe forkunnskap når det gjelder vekt, pris, og merke, så hun valgte helt ut i fra sine egne opplevelser. Helinox stolen vinner klart på vekt, men den har langt nær den samme komforten. Tror jeg bærer med meg en halv kilo ekstra hvis jeg vil ha litt bedre komfort enn å betale 3 ganger så mye for noe jeg ikke liker. Hvis ikke funker det med sitteunderlag og en tue. 

Jeg hadde også dårlig oplevelse med kundeservice hos fjellsport. Pakken ble av en eller annen grunn feilmerket og sendt til en annen kommune. Jeg spurte om Fjellsport kunne hjelpe meg siden det hadde skjedd en feil. Det kunne de, men det kostet 500 ekstra. Kjørte heller i en time for å hente pakken enn å betale ekstra. Det hadde imidlertid ikke noe med grunnen til at jeg returnerte stolene.

 

Vil bare legge til at dette er Helinox Chair Zero. Den letteste stolen til Helinox. Kanskje modellen som heter One er mer lik E.P sin stol. Kvaliteten over tid med E.P. gjenstår også å se.

Endret av DROMEDILLA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DROMEDILLA skrev (1 time siden):

Jeg hadde også dårlig oplevelse med kundeservice hos fjellsport. Pakken ble av en eller annen grunn feilmerket og sendt til en annen kommune. Jeg spurte om Fjellsport kunne hjelpe meg siden det hadde skjedd en feil. Det kunne de, men det kostet 500 ekstra. Kjørte heller i en time for å hente pakken enn å betale ekstra.

Jeg hadde en lignende opplevelse med de.

Jeg sendte inn ett telt på reklamasjon til de. Opplyste veldig tydelig om at dette er mitt telt (jeg hadde kjøpt det brukt). De klarte allikevel å sende teltet til forrige eier etter at teltet var utbedret, for det var jo ikke jeg som eide den oprinnelige ordren, og krevde at jeg skulle betale for ny frakt og forsøke å få tak i teltet mitt selv. 

I tillegg har de ikke respondert når jeg har bedt de slette mine personlige data hos dem, slik jeg har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.