Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkel pakkpose til telt.


Ludden

Anbefalte innlegg

Annonse

Gjør helt klart livet enklere når du skal bryte leir, og liker også at det gir mulighet for å lagre teltet mindre komprimert. Vekta ble på saken ble ca 65gr, så litt mer enn posen som fulgte med, men ikke avskrekkende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som pakkposen til Marmot Limelight 2P-teltet mitt. Ganske uhåndterlig størrelse på det som standard for å legge til rette for stengene, men stort nok er den i hvert fall.

Både ytter-, innerduk og footprint kan rulles sammen i mye mer kompakte og separate ruller slik at hele teltet, minus stengene kan ligge vannrett i bunnen av sekken. På den måten blir bare halve lengden på pakkposen brukt. Det overflødige bretter jeg bare over, selv om jeg kunne vurdert mindre pakkposer for ytter- og innerduk eller til og med droppe hele pakksekken om man er rutinert på å rulle sammen teltdukene til ryddige og kompakte former. Hvor ofte har man behov for å bære teltet samlet i en pose?
Posen til stengene fester jeg på en av sidene utenpå sekken, eventuelt så står de loddrett inne i sekken. Det hele blir veldig plassbesparende og jeg slipper å ha én svær pølse av et telt stående loddrett i sekken som alt annet må pakkes "rundt".

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart og billig løsning. Jeg skal selv lage flere poser i samme løsning som din, med lufteåpning så jeg kan presse luften ut. Har en slik til mitt vaude telt. Går så mye raskere enn å stå der å prøve å stappe ned i en trang posetopp. Skal også lage en til min lavvo. Det er rimelig håpløst å jobbe med slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.