Gå til innhold
  • Bli medlem

Njåskogen med Anne Lise og Sigbjørn.


REJOHN

Anbefalte innlegg

Søndagstur i godt selskap.

Bestyrerinnen ville på tur søndagsmorgen. Ikke noen langtur, men en kjapp og grei tur i nærområdet. Det kunne passe en søndag med snø på bakken, men med vinden ulende rundt hushjørnet. For egen del var jeg litt usikker på hvor det var best å ta ut. Jeg hadde jo håpet på en litt lengre tur, men med kuling i kastene fristet det ikke med noen strandtur. Andre plasser ville det være snø og Bjødnali hadde jeg jo besøkt noen ganger i det siste.

Lenge før vi, det vil si Bestyrerinnen hadde fått sko på beina og begynt å gjøre seg klar for tur, ringte telefonen. Det var Sigbjørn. Han og Anne Lise hadde tenkt seg på tur i Njåskogen. En passe plass for tur en dag med mye vind. Det er kjekt at andre vil ha oss med på tur, og denne dagen passet det bedre enn mange andre ganger. Vi hadde jo ikke helt blitt enige om hvor vi skulle ta ut. Det er ikke så ofte jeg – og Bestyrerinnen, har gått tur i Njåskogen. Vi holder oss som regel i sjøkanten om det er sånn noenlunde vintervær. I godt turvær blir det som oftest en topp tur en eller annen plass.

Det er alltid kjekt å være med Sigbjørn og Anne Lise på tur. De drar oss med på plasser vi ikke går så ofte, og det er jo helt greit å se noen mye plasser også – mener Bestyrerinnen. Med Sigbjørn først i sporet blir det også – av og til – noen «omveier» som gjør turen litt lengre enn hva som blir nevnt, sånn innledningsvis. Han har noen ganger dratt oss med på noen virkelig flotte dagsturer, på både tre og fire timer. Uten at det helt var den opprinnelige planen. En tur i Njåskogen kunne ikke bli så lang. Det er ikke store området og burde være greit å komme rundt på et par timer.

Bort sett fra at Sigbjørn kjenner stiene og området, og fikk oss med på en rundtur med diverse krøller. Over sti, langs sti og rundt sykkel-løyper. Rundt om kring – i Njåskogen. Vi startet fra parkeringsplassen ved Gunnarsberget og gikk til Ormen Lange og over til Njåsiden. Der bar det mot Langanes og en runde, før vi satte kursen mot veien og østsiden av skogen. Der ble det en runde i sykkelløypene, og mot parkeringsplassen i Njåskogen. Det var tydelig vis andre på tur i skogen denne dagen. Det var masse bil. Men siden vi stor sett holdt oss inne i skogen og ikke på turveiene, så vi ikke så mye til andre folk.

Det siste stykket inn mor brua og veien tilbake til bilen, gikk på turvei, og her møtte vi en del. Tilbake ved bilen ble det en liten oppsummering. Vi hadde vært på tur over tre timer og det hadde blitt nesten 12 kilometer. Uten spesielt mange bakker, men som oftest i greit tempo. Det ble en skikkelig søndagstur. Det var fortsatt is og snø på turveiene, og jeg gikk med piggsko. Vinden kjente vi ikke noe til i det hele tatt. En flott tur.

P2145813.JPG

P2145824.JPG

P2145830.JPG

P2145808.JPG

P2145810.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.