Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparere telt?


Haakon

Anbefalte innlegg

Jeg var ute i styggvær på vidda før jul. Brukte et TNF-telt VE25. 2 av stengene ble bøyd og begge vinduene i ytterteltet revnet.

1: Kan jeg bar bøye teltstanga tilbake uten risikere noen svekkelse?

2: Hvor/fra hvem kan jeg få tak i vindusplast slik at den kan repareres på f.eks. Sømhuset? Sømhuset har ikke vindusplast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Haakon skrev (16 minutter siden):

2: Hvor/fra hvem kan jeg få tak i vindusplast slik at den kan repareres på f.eks. Sømhuset? Sømhuset har ikke vindusplast.

Hvis vindusplasten revnet, så sier dette meg at det er ett svakt punkt. Kanskje du bare skal bruke duk i stedet?

Seilmaker iversen har sikker plast til båtkaleskjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Marius. Jeg ville nok byttet ut vindusplasten med duk. Vindusplast brukt til båtkalesjer er ganske tykk, og er ikke så lett å krølle samme, så duk er nok et bedre alternativ.

Og jeg ville heller ikke bøyd stangen tilbake. Da blir den nok mer svekket. Ville byttet ut enten de delene som er bøyd eller hele stangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ja, jeg har vurdert teltduk, men tenkte jeg skulle forske ut vindusmuligheten først. Jeg har forsåvidt ikke spesielt dårlig erfaring med plastvindu bortsett fra denne ene gangen, men tror en medvirkende årsak var at dette teltet er skikkelig gammelt, i alle fall 15 år....

En refleksjon rundt service hos The North Face. De er snåle. De nekter plent å send e meg et lite stykke plast så jeg kan sette det inn selv f.esk. via Sømhuset. MEN; de har livstidsgaranti på teltene sine (hva nå den er verdt), så de sier at jeg bare kan sende teltet til dem i USA så skal de reparere det for meg gratis.... Jøss... Men det er noe som skurrer her, for samtidig som de sier at de har livstidsgaranti, tar de forbehold om at teltet/skaden er innenfor garantien, forstå det de som kan. De forklarer heller ikke hva de mener. Så jeg kan bli sittende med en betydelig kostnad for å sende det til USA og kanskje også betale returfrakt om jeg er uheldig. TNF har ingen kontaktadresse i Norge, og i Sverige er de enda mer tverre enn i USA, der sier de at livstidsgarantien bare varer i 2 år.....(?).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Haakon said:

En refleksjon rundt service hos The North Face. De er snåle. De nekter plent å send e meg et lite stykke plast så jeg kan sette det inn selv f.esk. via Sømhuset. MEN; de har livstidsgaranti på teltene sine (hva nå den er verdt)

Den "livstidsgarantien" gjelder bare i USA og Canada.
Og det er ganske interessant definisjon av hva livstid er: "The products eligible for the lifetime warranty are covered to the original owner, for the lifetime of the product.  Unfortunately, this does not mean your lifetime."
Garantien gjelder altså produktets levetid, ikke din levetid. Så når teltet revner i vind, gjelder ikke garantien fordi teltets levetid er over :-)

Men hvis teltet er kjøpt i Norge trenger du ikke å forholde deg til TNF og deres unnaluring. Kontakt forhandleren og sett i gang en reklamasjonssak. Du har 5 års reklamasjonsrett på et slikt telt.
Men har du kjøpt det i utlandet har ikke norsk importør noen plikt til å hjelpe deg.

Endret av Bjørn J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn J skrev (38 minutter siden):

Garantien gjelder altså produktets levetid, ikke din levetid. Så når teltet revner i vind, gjelder ikke garantien fordi teltets levetid er over :-)

He he.....

Teltet ER faktisk kjøpt opprinnelig i USA. Men på eBay og jeg har selvfølgelig ikke kvitteringen. Men jeg kan gjerne reparere/få det reparert selv, om jeg bare får tak i den helsikes plasten! Synes nesten umulig.

Noen som vet om teltleverandører som har elt med vindu? (ikke North Face...)?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn J skrev (1 time siden):

Helsport hadde noen større telt med vindu. Ta kontakt med [email protected] , det er Helsportfolk som starter opp igjen serviceavdeling, uten å være bundet til Helsport. De kan telt til fingerspissene.

Det var et spor, tusen takk. Prøver dem. Jeg har ringt Helsport i 3 dager og hele tiden blitt satt over til en "ekspert" som ikke svarer.... Men nå kontakter jeg din "barentsoutdoor", takk igjen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.