Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskekort for Hardangervidda øst


kbruaz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger en ukeslang (eller halvannen ukes) rundtur på Hardangervidda øst, tidlig på sommeren. (Første halvdel av juli, eller før.) 

Jeg skulle gjerne vært på vestvidda, men forstår det slik at snøen ligger lenger der. Dessuten har jeg kortere vei å kjøre til den østlige delen. (Bor øst for Mjøsa.) Tanken er å kjøre bil til startstedet, og få gått en skikkelig rundtur. I fjor tok jeg utgangspunkt i Tinnhylen/Trondsbu, og gikk sørfra, men i år vil jeg altså, for variasjonens skyld, vandre i et litt annet område. Tar med telt, hund og nok mat til en drøy uke. 

Jeg har kikket litt på fiskekort, bl.a. dette: https://www.inatur.no/fiske/50edc794e4b0eb579d78a2f0/stangfiske-pa-hardangervidda-ost

Problemet her er bl.a. at det er mange private vann i området. Området Vikbekkfjell (som jeg også er interessert i) dekkes av et annet fiskekort, og dette ser ikke ut til å være til salgs nå? (Dyrt er det visst også, og jeg hører snakk om at det er veldig dyrt å parkere/kjøre i området der?) 

Hvordan er adkomsten med bil til området som dekkes av dette fiskekortet? Noen som har erfaringer med fiske og turgåing i det aktuelle området tidlig i sommersesongen? 

Tar gjerne imot tips, forsåvidt også til andre områder (enn Hardangervidda) som kan egne seg for en ukeslang rundtur med litt fiske, i Sør-Norge, tidlig på sommeren. Ingenting er spikret ennå, og alt er selvsagt veldig avhengig av værforhold og diverse koronarestriksjoner m.m. 
 

Endret av uendelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vikbekkfjell er meget fint, lite med stier der men med fiskekort for 600.- og parkering for 400.- (hvis jeg husker riktig) blir det litt dyrt. Jeg var der for 2 år siden, fisken var ikke bitevillig og det er en del steinrøys men meget flott område.

Det andre kortet du linker til, Kvenna område, dit kommer du med båt fra Skinnarbu til Mogen. Det er planen min i hvertfall denne sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par uker i vikbekkfjell. Du kjører mot kalhovd og videre til synken for å parkere der. Er som sagt tidligere ingen stier så fort du går opp mot vikbekkfjell. Det er veldig steinete og så tar litt lengre tid enn vanlig å finne en fin leirplass. Fiskemessig så har jeg hatt både ei god og ei dårlig uke der oppe, så om det er noe vanskeligere enn fjellet ellers skal jeg ikke si noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.