Gå til innhold
  • Bli medlem

Transport av pulk på sykkelstativ


Dortase

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har prøvd å feste pulk/transportbrett på sykkelstativ? Stativet skal være godkjent for 3 stk sykler eller 45 kg. Så det burde være innafor.

Bilen er også 170 bred mens pulken er 150. Så den stikker ikke utenfor i bredden selv om det ser slik ut på bilde. Noen som vet om jeg bryter noen regler ved å kjøre slik?

NB: Pulken er ikke festet på bilde, bare for å sjekke om det er plass.

 

1.thumb.jpeg.22a2fc235467f87682153afcaf2bc38e.jpeg

 

2.thumb.jpeg.ba8fa68d1424cd24c697819fb7f1e83f.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet burde vel dette være grei skuring, men trolig er pulken et langt større vindfang enn tre sykler, selv om den veier mye mindre. Om dette er et problem, vet jeg ikke, men sikkert greit å tenke igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har synlig lys og skilt,
evt montert ekstra skiltplate med lys, bryter du ingen trafikkregler.

Jeg ville festet den og tatt et par testkjøreturer for å se hvordan den reagerer mot vinden i høy fart. Fest den godt fast så den ikke vibrerer og mot forskyvelser fra siden. Kan være lurt å prøve å snu den også og se om det gir bedre resultat. Evt pakke den inn i søppelsekk så du slipper at den er helt neddynket i veisalt og støv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svingen skrev (21 timer siden):

Jeg har festet en pulk på utsiden av takboks de fungerte hverfall fint brukte bare jekke stropper. Ville eller gjort de. Samme pulk som du har

Ser for meg at det da blir veldig høyt, pluss at jeg har ikke så lyst til å skrape opp den nye takboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ubernoob skrev (21 timer siden):

Så lenge du har synlig lys og skilt,
evt montert ekstra skiltplate med lys, bryter du ingen trafikkregler.

Jeg ville festet den og tatt et par testkjøreturer for å se hvordan den reagerer mot vinden i høy fart. Fest den godt fast så den ikke vibrerer og mot forskyvelser fra siden. Kan være lurt å prøve å snu den også og se om det gir bedre resultat. Evt pakke den inn i søppelsekk så du slipper at den er helt neddynket i veisalt og støv.

Tok en prøvetur i dag, fungerte utemerket. Fikk ingen vibrasjon eller ulyder. Så går det nok bra. Veisalt og støv blir nok et problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.