Gå til innhold
  • Bli medlem

LARS MONSEN Gear


Gjest

Anbefalte innlegg

Sitter å kikker på Lars Monsen sin butikk, og noe av det virker rimelig godt gjennomtenkt. Noen som har sine erfaringer fra noe av hans utstyr?

Tittet på vinterjakken og den største kniven hans blandt annet. 

Endret av Frank Sørensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
haugoy skrev (1 minutt siden):

Jeg blir skeptisk når en så profilert person starter et turutstyrmerke, uten å bruke utstyret selv. Kanskje noe «ikke reklame» avtaler med nrk? 

Det vil jeg tro. Jeg syns det er ryddig at han ikke bruker det i egne produksjoner.

Flesteparten av produktene er vel egentlig ikke nyutviklet men heller remerking. Aklima eller Kipara er et par eksempler. 

Personlig har jeg ikke helt sansen for "reklamen"  for Monsen på jakkene.Den er alt for lite diskret. 

Tidligere sto det nettadressen over hele ryggtavlen på de fine boblejakkene, og dette var en turn-off for meg i hvertfall. Det samme er egentlig med noe av turtøyet. 

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haugoy skrev (33 minutter siden):

Jeg blir skeptisk når en så profilert person starter et turutstyrmerke, uten å bruke utstyret selv. Kanskje noe «ikke reklame» avtaler med nrk? 
 

titan er førstevalget? Har aldri sett han bruke titangryter? 

Joa han har brukt noe, med lite profilering. 
men den reklamen du viser til på t-shirten, ser ikke god ut:(

Alt er vel ikke like bra, men noe av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haugoy skrev (1 time siden):

Jeg blir skeptisk når en så profilert person starter et turutstyrmerke, uten å bruke utstyret selv. Kanskje noe «ikke reklame» avtaler med nrk? 
 

titan er førstevalget? Har aldri sett han bruke titangryter? 

Tror ikke han får lov til å bruke eget utstyr på NRK. Har sett at han har hatt noe utstyr på NRK som han måtte ha sladdet. Han bruker f.eks. mye "snyltekopp" på tv men aldri den oransje han selv har valgt. Dog er jo begge strengt tatt laget av svenske Wildo. Angående titan har han vel alltid brukt en titankjele både på nordkalotten og andre tv-serier. Jeg var nysgjerrig på hvilken det var for noen år siden og klarte å finnet det ut til slutt. Dette var en 4L titankjele med non-stick belegg fra Evernew som ikke lages lengre. Virker som mange av titanprodusentene har sluttet med non-stick. I tilegg hadde han vel en MSR kettle i titan når han var i Canadaserien og stekte nyskutt elg. 

mvh Monsenfanboy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Sørensen skrev (2 timer siden):

Dette for eksempel, ser spennende ut.

Den ser skikkelig digg ut den der, men ikke for å gå på tur med vil jeg tro. Noen vil kanskje mene den er noe dyr, men om man sammenligner med en Gore-tex dress til samme prisen ser det jo ut som at man får mye for pengene der. Bare å slå til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt forskjellig derfra, mest klær. Ullongs er veldig fin er dobbel på knær i skritt og baken så blir ikke hull der så fort. Trøye er og fin dog kunne jeg tenke med at neck på den var litt høyere. Har den Anarjohka woolshell buksa, ypperlig plagg. Fin å gå tur i når det er litt kjølig men droppe longs. Er såpass tettsittende at den kan brukes som mellomplagg, alikevel elastisk og god å gå i. Har skaffet titankjelen på 1,6l men ikke vært ute med den enda. Vanlig gassboks passer oppi. 

Packraftene er jo fra Kipara, dog gjorde de noen endringer på de med bl.a grabloops, finne etc i første versjon. Så er og spraycover endret så det kan rulles til siden og festes der. Doggy packraftene er jo og nye versjoner. Pakkssekkene var med på turen over Ungava hvertfall på test. Det er små detaljer på en del som er annerledes. Hemper på tøy for lettere å henge de til tørk f.eks. Litt kommersielt blir det jo, mange som har satt sitt navn på f.eks Åsnes ski uten at de er så annerledes enn andre modeller. Jeg føler uansett at jeg trives bedre med Monsen katalogen enn Bear Grylls sin. 

Parkas har jeg hørt han brukte protypen til sist han kjørte Iditarod. Knivene har jeg ingen erfaring med. Har nok kniver, vel man får vel aldri nok men 😉

Men det er nok litt begrenset hva han for bruke av rekkameplassering i seriene på Nrk.  Ser broren og Mattis bruker en del ting derfra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (2 timer siden):

Jeg har litt forskjellig derfra, mest klær. Ullongs er veldig fin er dobbel på knær i skritt og baken så blir ikke hull der så fort. Trøye er og fin dog kunne jeg tenke med at neck på den var litt høyere. Har den Anarjohka woolshell buksa, ypperlig plagg. Fin å gå tur i når det er litt kjølig men droppe longs. Er såpass tettsittende at den kan brukes som mellomplagg, alikevel elastisk og god å gå i. Har skaffet titankjelen på 1,6l men ikke vært ute med den enda. Vanlig gassboks passer oppi. 

Packraftene er jo fra Kipara, dog gjorde de noen endringer på de med bl.a grabloops, finne etc i første versjon. Så er og spraycover endret så det kan rulles til siden og festes der. Doggy packraftene er jo og nye versjoner. Pakkssekkene var med på turen over Ungava hvertfall på test. Det er små detaljer på en del som er annerledes. Hemper på tøy for lettere å henge de til tørk f.eks. Litt kommersielt blir det jo, mange som har satt sitt navn på f.eks Åsnes ski uten at de er så annerledes enn andre modeller. Jeg føler uansett at jeg trives bedre med Monsen katalogen enn Bear Grylls sin. 

Parkas har jeg hørt han brukte protypen til sist han kjørte Iditarod. Knivene har jeg ingen erfaring med. Har nok kniver, vel man får vel aldri nok men 😉

Men det er nok litt begrenset hva han for bruke av rekkameplassering i seriene på Nrk.  Ser broren og Mattis bruker en del ting derfra. 

Der sier du noe om det kommersielle ja. Folk flest trenger ikke nødvendigvis samme utstyr som Monsen og Ousland. Fra hva jeg forstår er Børge Ousland sponset av både Åsnes og Helsport, men det er litt gøy at han bruker utgått utstyr eller spesialbygd utstyr. Joda, han har nå fått klær laget av Norrøna som skal være likt det han bruker på ekspedisjon. Men ellers så virker det som han kun bruker utstyr som man ikke får tak i om man ønsker å «kopiere legendene». 

På sin siste ekspedisjon fortalte han i podcasten tur og tøys at han bruker et Helsport Spitsbergen telt, men det var en gammel modell med to små fortelt. Ikke den som man faktisk får tak i. I tillegg brukte han en eldgammel helsportsovepose uten glidelås som heller ikke er mulig å oppdrive. På skifronten brukte han heller ikke skien han har fått fjeset sitt klistret på. Han hadde en spesialbygd ski(skjønner at det er annet behov på en slik tur naturligvis).

Det blir gøy å se om han noen gang bruker sin egen modell eller om det bare var tilfeldigvis den skitypen de hadde tilgjengelig fjesplass på. Litt ironisk at han sitter i reklamer og går god for utstyr, når han selv ikke velger å bruke det da det ikke passer behovet hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående titankjelene så er de kliss like de man får fra Aliexpress. Så bli jo litt i tvil når de skriver: "Bushwacker Titanium Kettle 2900 ml er Lars sin egen versjon av denne gryta."

Eksempelvis 2900 ml:

https://larsmonsen.no/product/lars-monsen-bushwacker-titanium-kettle-2900-ml

https://www.aliexpress.com/item/1005001869578248.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.33732e0ePpYZRY

Det samme gjelder for øvrig titanbestikket.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars F skrev (1 time siden):

Angående titankjelene så er de kliss like de man får fra Aliexpress. Så bli jo litt i tvil når de skriver: "Bushwacker Titanium Kettle 2900 ml er Lars sin egen versjon av denne gryta."

Eksempelvis 2900 ml:

https://larsmonsen.no/product/lars-monsen-bushwacker-titanium-kettle-2900-ml

https://www.aliexpress.com/item/1005001869578248.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.33732e0ePpYZRY

Det samme gjelder for øvrig titanbestikket.

Ja er bare logoen som er forskjellig. 

Jeg sammenlignet Titanium Alcohol stoven som selges på larsmonsen.no med den jeg kjøpte fra AliExpress, same same but different "brand"..

Er jo ikke nytt at det foregår slik, og det er jo en grunn til at den pizza eller kebab reklamen med hu berta som fle forelagt 2 forskjellige priser på samme pizza, gikk for dyreste pizza som hadde ett litt mere fjongt navn treffer godt hos nordmenn 😏

Om jeg husker rett så solgte Biltema veldig bra av en vare i Sverige for noen år tilbake, men veldig lite av samme varen i Norge. Da prisen ble satt opp på denne varen i Norge, så begynte den å selge i bøtter og spann her på berget også 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere "Om oss"-siden på Larsmonsen.no

Sitat

Noen få produkter vil ikke skille seg ut fra andre, rett og slett fordi Lars ikke ser noe poeng i å finne opp kruttet på nytt. Det kan for eksempel gjelde en standard kaffekjele, et turbestikk eller et hundehalsbånd. De kan du handle her — eller mange andre steder.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.