Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny skibinding: Rottefella Xplore


Ikigai

Anbefalte innlegg

Omnilite skrev (28 minutter siden):

Om du tenker etter, kan det være når det er litt varmere i væreret så lineren blir litt fuktig av våt snø/svette?

Ikke godt å si, men skal prøve å legge merke til det fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Omnilite skrev (12 timer siden):

Om du tenker etter, kan det være når det er litt varmere i væreret så lineren blir litt fuktig av våt snø/svette?

Jeg har et par eldre topptursko stående hvor dette er merkbart. Null gagsår ila vinteren, og garantert gnagsår på vårenturer om jeg ikke forebygger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottefella endelig kommet på Tec markedet ! Men Dynafit har i mange år nu hatt ei topptur binding som hete Dynafit TLT Expedition som nåkk kansje ett hakket mere safe alternativ vist man ønske Tec på fjellskien sine! å det fins masse gode topptur/rando støvler nu på markedet som  har gå utslag i massevis! 

gi det nån år så kan rottefella systemet Kanskje bli vældig bra  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

P-T. Gamme i Utemagasinet har testet bindingene og Alfa Free skoen:
https://www.utemagasinet.no/fjellski/test-av-rottefella-xplore-bc-off-track-binding-med-alfa-free?userToken=8aee440a-4f01-482f-92d7-a206bae9c529
https://www.utemagasinet.no/fjellski/test-av-alfa-free-a-p-s-gtx-med-rottefella-xplore?userToken=014851d9-e832-46b3-b902-b6acf16dce8d

Hovedpunkter:
* Robust, enkel utforming som ikke tetter seg med snø, med enkel bytting av fleksblokk/-plate.
* Sent engasjement av fleks, så mindre fjæring ved gange, og lettere at framdelen av foten løftes fra skien.
* Skoen er ikke noe mer vridningsstiv enn de beste NNN-BC skoene (Alpina Alaska og Crispi Stetind), men den beste Alfa har.

I tillegg har Crister Aa. Næss hos Åsnes kommentert systemet i tråden:
https://www.telemarktalk.com/viewtopic.php?f=1&t=3563&hilit=Xplore&start=50
og han er veldig positiv.

En større fleksblokk hadde kunne forbedret fleksen, en hælwire kunne forbedret kjøreegenskapene, mens en såle med skikkelig mellomsåle eller innstøpt plate kunne forbedret vridningsstivheten. Jeg hadde håpet Xplore kunne erstatte 75mm for mitt bruk. 75mm kompatibilitet er ikke viktig for meg lengre, med NTN på telemark/topptur, og det hadde vært supert med skikkelig gummisåle på sko til turskøyter, samt kanskje til og med på truger. Jeg vil dog vente på flere tester/omtaler før jeg bestemmer meg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, det kan se ut som bindingen og skoen som ble testet i utemagasinet.no var prototyper og har siden blitt oppdatert betydelig ifølge Crister Aa. Næss hos Åsnes i tråden jeg linket over, så jeg venter spent på flere tester. Det er litt rart at dette ikke står i testene hos Ute. Det er forresten også en person i tråden (Johnny) som har testet Xplore og syns det er rått, men har ikke skrevet noe mer. Kommentarene gir meg uansett håp for at Xplore kan erstatte både 75mm og NNN BC for min bruk på smale og brede fjellski, samt turskøyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Det er en ny test i Fri Flyt som kom ut 9.november. Hvis du abonnerer på det eller noen av de andre magasinene der (Utemagasinet, Terrengsykkel, Landevei, Klatring, Jeger eller Playboard) så har du tilgang til alle på nett (emagasin).

I testen så hadde de Åsnes Rabb, Falketind og Nansen, samt Alfa Free APS og Alpina Alaska XP, men både sko og binding var tidlige utgaver fra i vår. Alaska-skoen hadde en bredere og tyngre såle enn den som kommer i butikken og det "er gjort enkelte produksjonstekniske oppdateringer på bindingen", men grovt sett skal det være likt. Alle bildene er av Alfa Free, så jeg antar at det er den forfatteren har brukt. Utstyret ble brukt aller mest på lette toppturer og lite på langrennsturer. De liker at bindingen er enkel, lett og elegant, med enkel tråkking inn og at det er enkelt å løse ut skoen. I 8-9 av 10 tilfeller så er den enkel tråkke inn i, mens i 1-2 tilfeller så er det mer strev med gjerne flere forsøk, spesielt hvis man har gått på grus og skoen er skitten, samt at den av og til bare fester seg på bare den ene siden. Siden det ikke er skistoppere, så kan skien bevege seg fritt og gjør det vanskeligere å komme inn i bindingen, så spørs det om man skal henge seg opp de de gangene man strever eller like de gangene det går sømløst. De håper/syns tråkking inn i bindingen kan forbedres, men det er ikke noe som ville gjort at de droppet systemet. Hælløfteren syns de var fin, men for høy. Sålen på Alfa Free var såpass stiv at de ikke syns den var god å gå med uten ski og den slites en del foran, samt at den ikke bøyde særlig i bindingen. De var også litt skeptiske på hvor holdbar skoene/pinnene var ved vandring i ur. I tillegg var de ikke helt solgt på BOA-strammingen og syns stoffet på skoen gnagde litt på tærne, så de anbefaler å teste før kjøp. Jeg håper dette blir forbedret, men jeg er uansett mest interessert i Alfa Skaget.

Bytting av flex/tåkloss var enkel, men det merket for liten forskjell så de foretrakk å bruke medium fleks bortsett fra for test. På testmodellene de hadde så var det en liten, men merkbar forskjell på medium og stiv fleks, men siden da så har den stive blitt forstørret og ser ganske bra ut i en av markedsføringsvideoene jeg har sett på nett: 

Testen kommenterer også at det er litt dødgang før fleksen tar, men jeg syns det ser litt bedre ut i videoene Rottefella har lagt ut, så får vi se. Dette gjør også at de ikke gidder å bruke den frie fleksen, samt at de syns det er godt å gå med litt fleks.

Bindingen er helt stille(!), i motsetning til mange eksisterende bindinger og er også veldig lett. Binding og sko er "vesentlig mindre stabilt enn et tungt telemarksoppsett, men mer stabilt enn BC-binding." Du får igjen for å kunne stå på telemark, men hvis det blir bratt og/eller hardt så blir det fort kryssing fram og tilbake. Utstyret har klare begrensninger, men det er ikke lagt for hard kjøring. Den fungerer kjempefint i alle bakker som er kjedelig på rando/tungt utstyr og kjøreopplevelsen er da helt topp. Det fikk de til å oppsøke bakker de ikke hadde kjørt på 20 år og ser fram til å bruke det mye kommende sesong.

Dette er en middels kort oppsummering, så abonner gjerne og les hele testen. Så får vi se når utstyret kommer i butikk, som foreløpig ser det til å skje rundt 1. desember. Jeg kommer til å på satse systemet på ski og turskøyter i år hvis Alfa Skaget passer foten min og virker god å gå med, og så kommer jeg eventuelt tilbake med erfaringer.

Endret av rokkitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli gøy å få se den i butikken. Jeg har kjøpt to typer flex til mine BC-bindinger for å få litt mer kontroll på telemarksvingene. Med de hardeste (røde) flexklossene får jeg noen j§%&la gnagsår på hælene på vei opp, da de ikke lar hælen løfte like mye. Har en mistanke om at det samme vil skje her også. Litt for mye fomling å skifte klosser underveis på turen med BC. Får håpe det er enklere her.. 

Spent på å høre vurderinger av de som kjøper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da ser det ut som Xplore-produktene endelig treffer butikkhyllene, Fjellsport har i hvert fall samtlige varer på lager. Verd å merke seg at DNT medlemmer kan få prisavslag på skoene hos Alfa når de etterhvert kommer på hos dem, noe som umulig kan ta særlig tid når andre forhandlere har de på lager. Venter spent på folkets dom. Personlig er jeg ikke helt overbevist enda og sikter mot enda en sesong på 75 og nykjøpte Tindan 86(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk tak i binding og sko før 1 desember og har allereie fått prøvd Xplore på ein kort tur. Eg e veldig fornøygd og har trua på detta, litt knot med å gå inn i binding men da blir vel lettare vil eg tru. Gåkomforten oppleve eg som betre enn BC pga stabiliteten, bindingen har ingen slark (BC har sidevegs slark) og stabiliteten e veldig god. Mykje betre kontroll nedøve samanlikna med BC. Har gamme 54 men skal bytta øve til Ousland BC. No i desember har Alfa julekalender som gir 30% rabatt når ein svare på kalenderen. Neste blir å få tak i free pivot plata som vil gjera gange i brattare terreng lettare. 

Endret av Ultra_Vossing
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Står og vurderer denne ukjent (Xplore) mot det kjente (og trygge) (75 mm). Tittet på et par av støvlene i butikken ble jeg litt skeptisk til de fjærbelastede pinnene som skal gå inn i bindingen. Hva når man har sittet ved bålet en stund slik at snøen på skoene smelter og så skal man forlate stedet og det fryser til? Vil pinnene da fryse fast slik at man må tine skotuppene for å få på skiene? Vil de da fryse igjen slik at det blir vrien å ta av seg skiene igjen. Eller er dette bare spøkelser på høylys dag? Alle erfaringer med Xplore mottas med takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvilken butikk var det du så sko i og hvilke modeller? Jeg har sett den i nettbutikker, men har ikke sett de i fysiske butikker her i Trondheim ennå. Jeg har dog ikke sjekket de siste dagene.

Jeg har akkurat kjøpt Alfa Skaget direkte fra Alfa og Xplore binding fra Fjellsport.no og fikk de torsdag 8.desember. Bindingen ble montert på et par turskøyter og jeg fikk testet utstyret et par runder på Theisendammen på søndag, men jeg har ikke fått testet de på ski ennå. Jeg er ikke så skeptisk til snø som smelter og fryser, men er mer spent når skoene er noen år gamle, det kanskje har trukket vann inn i mekanismen eller man tråkker i vann; kommer man seg inn i og ut av bindingen og låser pinnene skikkelig når man har tråkket inn? Fjæren(e) som dytter pinnene ut virker dog ganske kraftige og både der man tråkker ned i bindingen, samt mekanismen som dytter pinnene inn og løser ut bindingen, gir et ganske solid inntrykk. Hvor bra det holder i lengden gjenstår å se, men jeg syns dessverre det ikke ser ut som mekanismen i skoene enkelt kan byttes ut. Jeg antar at man uansett får til å dytte pinnene inn med en spiker, skrutrekker, Leatherman eller lignende hvis mekanismen ikke fungerer og skoen sitter fast i bindingen. Ellers så virker sko og binding veldig enkle med lite som kan gå i stykker, fylles med snø eller kile seg. Fronten på skoene virker mindre slitesterk enn gummien under og sålen er ganske stiv, men ok å gå med. Det er i hvert fall mye bedre å gå på gummisåler i stedet for de plast/aktige sålene på vanlig NNN som jeg har brukt på skøytene til nå. 75mm skoene jeg har (gamle Asolo Morgedal) er mykere å gå med og hadde det ikke vært for 75mm-tuppen så hadde de vært bedre å gå med enn mine Alfa Skaget. Så gjenstår det så se hvordan Skaget blir etter mer bruk. De føles i hvert fall myke nok ut til å få bøyd skoen og vektet bakskien i en sving.

Jeg har kun erfaring med 75mm på fjellski (og telemark), samt vanlig NNN og ikke NNN-BC. Xplore med den vanlige fleksen gir mer motstand med en gang og dytter skoen tilbake/ned i bindingen, kraftigere enn alle NNN-bindingene jeg har, og i motsetning til 75mm hvor skoen dingler mer løst,. Jeg syns følelsen er god så langt og gleder meg til å prøve de på ski. De som kjøper i år tenker jeg at er litt betatestere og hadde jeg ikke hatt veldig lyst på nye sko nå og bindinger til et par nye ski, samt også til turskøyter, så hadde jeg kanskje ventet et par år, men jeg syns systemet virker lovende. Prisen på bindingen er temmelig høy i forhold til NNN-BC og Supertelemark, men 75mm fungerer ikke på turskøyter hvis man tar i litt i frasparkene og jeg har ikke så lyst på NNN-BC med pakking av snø og er litt skeptisk NNN-BC på brede fjellski. Xplore dekker min bruk på både turskøyter, smale fjellski (Ousland), bredere fjellski (per nå E109), så da kan jeg kanskje slippe unna med ett par sko og spare litt penger der. Hvis de i tillegg enkelt kan brukes på truger og med brodder/stegjern, så har systemet bra potensial syns jeg. Tiden vil vise.

Endret av rokkitan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rokkitan skrev (16 timer siden):

Hei, hvilken butikk var det du så sko i og hvilke modeller? Jeg har sett den i nettbutikker, men har ikke sett de i fysiske butikker her i Trondheim ennå.

Tipper Skandinavisk har de inne nå. Så ut som på facebooksiden deres at Falketind Xplore stod på skiveggen, samt skoa fra Alfa. Ville vært merkelig uten binding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandinavisk Trondheim har nå fått inn Xplore binding og Alfa Vista og Free ifølge facebooksiden deres. Innlegget kom for 15 timer siden ser jeg. Jeg kommer til å stikke innom og klå litt på Alfa Free en dag, men jeg liker lisser og modellen er temmelig dyr, så jeg valgte Alfa Skaget i stedet. Innvendige forsterkninger i skaftet høres dog litt fint ut og BOA er raske å justere. Vista ser veldig lik ut Guard for NNN-BC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har fått inn Alfa skaget xplore, men ikke Xplore binding endå. 
 

Det var ganske skuffende å finne ut at Alfa har en så smal lest og lav tåboks at de blir uaktuelle for min del. Alpina sine modeller (uten xplore-såle) var normalt høy over tærne, men enda smalere lest enn Alfa. 
alfa sin lest var vel akkurat 100mm i str 45, Alpina sin var litt under 100mm (forfot bredde) 

Håper det blir mer å velge mellom på skofronten etterhvert 

 

Endret av Olavvvvv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet på telemarktalk er mitt. Det er Alfa Skaget M i størrelse 41 og jeg er godt fornøyde med de så langt, men har bare testet de hjemme og en kort tur på turskøyter. Jeg får plass til et par Smartwool hiking medium og et par hiking heavy og likevel litt plass til overs, så det er bra med plass syns jeg. Jeg prøvde tidligere også et par Alfa Guard i (str. 41 eller 42) som jeg syns var alt for romslige. De på XXL så litt lave ut foran. Vet du hvilken størrelse det var? Hvis man ser på Vista så ser de en del høyere over tåa, men det er kanskje mer isolering og tykkere såle så de skal være varmere?

Ellers så har jeg bare erfaring med 75mm på fjellski tidligere. Sammenlignet med det så er det en fleks som dytter skoen ned i bindingen igjen i stedet for at skoen dingler i bindingen. og det er heller ikke noe slark fra side til side. Jeg syns det virker veldig lovende og ga en veldig god følelse på turskøyter, hvor 75mm ikke fungerer godt og de virker også stødigere enn NNN kombisko. En skikkelig gummisåle er også mye bedre enn plastikksålen på NNN. Sålen er dog ganske stiv og jeg kunne tenkt at den var mykere når jeg går med den, men de bøyer ok når jeg legger vekt på den. Jeg er dog litt skeptisk til slitestyrken på gummien i front, siden gummisålen slutter bak tåa og det er den støpte mellomsålen som har mindre friksjon og virker mindre slitesterk som stikker ut i tåen. Jeg er selvfølgelig også nysgjerrig på holdbarheten til pinnene og fjøren(e), men systemet med sko og bindingen virker veldig enkelt og med lite som kan gå i stykker. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nysgjerrig på den bindingen, så jeg har studert både anmeldelser og videoer. Jeg har imidlertid konkludert med at den blir for spe for mitt bruk. Bruker i dag Aasnes Vetletind og Falketind med Cobra R4 og lærstøvler, og jeg ser ikke at Xplore kan være i nærheten av å være like stabil. Noen som har noen erfaringer med å sette svinger på variert underlag, gjerne med en tung sekk? Det må jo vri seg, med bare et beskjedent feste i front - uten langsgående skinner? Skulle gjerne hatt en bedre gåbinding enn R4, Riva 3 er jo et alternativ, men man får vel ikke både pose og sekk uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i den lokale "bamsebakken" å tester Xplore-bindingen.
Venter stadig på at den stive flexoren skal komme i butikkhylla, men standardvarianten får duge inntil videre.
Ski: Madshus Panorama M68 (m/ smørefrisåle)
Støvel: Alfa Free

Til de som mener Alfa har en smal lest på de nye støvlene.
Jeg måler føttene til 28,5 cm og velger støvlene mine i str 45. Jeg har en lestbredde på hhv 114 og 116 mm. Hulfot og tverrplattfot.
Med andre ord bred forfot og høy vrist.
Jeg har ingen problemer med Alfa Free. Denne er smalere enn både Skaget og Vista. 
Alpina Alaska får jeg til sammenligning ikke føttene ned i..
Den dagen Alfa Outback kommer med Xplore-såle skal jeg bytte system på samtlige skipar.
Dette blir bra! :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage skrev (På 16.1.2022 den 17.31):

Nysgjerrig på den bindingen, så jeg har studert både anmeldelser og videoer. Jeg har imidlertid konkludert med at den blir for spe for mitt bruk. Bruker i dag Aasnes Vetletind og Falketind med Cobra R4 og lærstøvler, og jeg ser ikke at Xplore kan være i nærheten av å være like stabil. Noen som har noen erfaringer med å sette svinger på variert underlag, gjerne med en tung sekk? Det må jo vri seg, med bare et beskjedent feste i front - uten langsgående skinner? Skulle gjerne hatt en bedre gåbinding enn R4, Riva 3 er jo et alternativ, men man får vel ikke både pose og sekk uansett.

Det er jo to litt motstridende ønsker å være god å gå med, og gi god støtte og kraft i svinger under nedkjøring, så spørs der hva man prioriterer mest. Skoene er nok det viktigste, så sammenligningen må være minst like mye der som mellom bindinger. Jeg fant bare Andrew St.Moritz/Artico som jeg kunne tenkt meg å kjøpe av kraftige lærsko for bruk med bredere ski. De med støpt gummisåle jeg testet virket dessverre for myke.

En kabelbinding vil uansett gi mer støtte i svinger enn 75mm binding med bare tåbøyle, Xplore eller NNN-BC. Hvis du går rett opp med helfeller og kjører rett ned igjen så ville jeg valgt Voile Switchback hvis skoene/sålen er kraftig nok. Hvis terrenget varierer/er slakere så hadde jeg gått for Rottefella 75mm med kabel eller Voile Hardwire 3-pin/3-pin cable traverse avhengig av hvor tykk tåa på skoene dine er (Voile ser ut til å fungere bedre med tykke såler, mens Rottefella er bedre på tynnere). Da har du bindinger som det går fint å gå med uten hælbøyle/kabel og som er veldig gode å kjøre ned med når du fester bøylen/kabelen på hælen. Se også tråden: 

 

Jeg prøvde også Rottefella 75mm med kabel på mine Fischer E109 før jeg kjøpte Xplore, men skoene mine (Asolo Morgedal) var gamle og for myke syns jeg. Å gå med kabel gir for mye motstand og gnag, så det er uaktuelt selv om den gir en mer presis følelse ved gange. Jeg har tidligere også prøvd gamle Rottefella 412 og den fungerte ganske godt å gå med så lenge wire var festet i fremste posisjon og ikke stammet for mye, men i bakerste ga den for mye motstand og gnag. Jeg syns dog det måtte til en stramming av wire før nedkjøring og det var tungvint. Rottefella 75mm med kabel trodde jeg var løsningen, men fant ut at det skulle en skikkelig nedkjøring til før jeg syns det var verd å feste på kabelen.

Innfestingen i Xplore er veldig presis og gir mye mindre slark enn Rottefella Super telemark som jeg hadde før. Jeg har ingen betenkeligheter med vridningsstivhet i innfestingen (så lenge pinnene holder) og sålen er temmelig stiv (på godt og vondt).  Xplore med Alfa Skaget gir meg like mye kontroll i svinger som den gamle kombinasjonen og virker bedre å gå med uten noe fikling, så jeg har gått over til den på fjellski og turskøyter. Jeg venter spent på den stivere fleksen og hvordan den vil påvirke bøyingen av sålen og kraften i svinger. Så håper jeg at NTN (original Scarpa TX og Meidjo) skal dekke resten av bruken min på toppturer og skikjøring og at det etter hvert kommer sko som er mer konkurransedyktige i forhold til randoneesko.

Endret av rokkitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rokkitan skrev (6 timer siden):

Det er jo to litt motstridende ønsker å være god å gå med, og gi god støtte og kraft i svinger under nedkjøring, så spørs der hva man prioriterer mest. Skoene er nok det viktigste, så sammenligningen må være minst like mye der som mellom bindinger. Jeg fant bare Andrew St.Moritz/Artico som jeg kunne tenkt meg å kjøpe av kraftige lærsko for bruk med bredere ski. De med støpt gummisåle jeg testet virket dessverre for myke.

En kabelbinding vil uansett gi mer støtte i svinger enn 75mm binding med bare tåbøyle, Xplore eller NNN-BC. Hvis du går rett opp med helfeller og kjører rett ned igjen så ville jeg valgt Voile Switchback hvis skoene/sålen er kraftig nok. Hvis terrenget varierer/er slakere så hadde jeg gått for Rottefella 75mm med kabel eller Voile Hardwire 3-pin/3-pin cable traverse avhengig av hvor tykk tåa på skoene dine er (Voile ser ut til å fungere bedre med tykke såler, mens Rottefella er bedre på tynnere). Da har du bindinger som det går fint å gå med uten hælbøyle/kabel og som er veldig gode å kjøre ned med når du fester bøylen/kabelen på hælen. Se også tråden: 

 

Jeg prøvde også Rottefella 75mm med kabel på mine Fischer E109 før jeg kjøpte Xplore, men skoene mine (Asolo Morgedal) var gamle og for myke syns jeg. Å gå med kabel gir for mye motstand og gnag, så det er uaktuelt selv om den gir en mer presis følelse ved gange. Jeg har tidligere også prøvd gamle Rottefella 412 og den fungerte ganske godt å gå med så lenge wire var festet i fremste posisjon og ikke stammet for mye, men i bakerste ga den for mye motstand og gnag. Jeg syns dog det måtte til en stramming av wire før nedkjøring og det var tungvint. Rottefella 75mm med kabel trodde jeg var løsningen, men fant ut at det skulle en skikkelig nedkjøring til før jeg syns det var verd å feste på kabelen.

Innfestingen i Xplore er veldig presis og gir mye mindre slark enn Rottefella Super telemark som jeg hadde før. Jeg har ingen betenkeligheter med vridningsstivhet i innfestingen (så lenge pinnene holder) og sålen er temmelig stiv (på godt og vondt).  Xplore med Alfa Skaget gir meg like mye kontroll i svinger som den gamle kombinasjonen og virker bedre å gå med uten noe fikling, så jeg har gått over til den på fjellski og turskøyter. Jeg venter spent på den stivere fleksen og hvordan den vil påvirke bøyingen av sålen og kraften i svinger. Så håper jeg at NTN (original Scarpa TX og Meidjo) skal dekke resten av bruken min på toppturer og skikjøring og at det etter hvert kommer sko som er mer konkurransedyktige i forhold til randoneesko.

Jeg har både Andrew st. Moritz og Zenith, samt en tidligere modell som ligner på Zenith, men med 2 spenner. Brukes i kombinasjon med Riva 3 eller Cobra R4. Hvert år går jeg Hardangervidda på langs med en variant av dette utstyret,  men det er klart det blir tungt på flatene og oppover. Dersom jeg kan opprettholde noenlunde skiglede i nedforkjøringer med Xplore er jeg veldig innstilt på å prøve. Men da må den være vesentlig bedre enn BC, som jeg ikke synes gir særlig skiglede, annet enn under optimale forhold - hvor det meste jo duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.