Gå til innhold
  • Bli medlem

Elendig kundeservice hos moonlight mountain gear. Noen som kan anbefale lupine lykt?


akselsen

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med Moonlight mountain gear sin Bright as day 2000 i en periode nå. Lykten skrur seg av gjentatte ganger og det skyldes sannsynlivis dårlig kontakt mellom ledning og batteri. Jeg har også en kompis som sliter med akkurat det samme med samme lykt. Er det noen flere som har hatt problemer med dette og eventuelt har forslag til løsning? Jeg har forsøkt å få kontakt med moonlight over en periode nå uten at de verken svarer på telefon eller epost. Ringte til klevenjaktogfiske.no siden de solgte lykten og fikk der nummer direkte til daglig leder som hun anbefalte meg og ringe. Merkelig nok får jeg heller ingen svar der men personen legger på uten å svare.

Dette er egentlig veldig synd da jeg nettopp har kjøpt meg topptur-utstyr og alle snakker varmt om spredningen i disse lyktene og sier at de egner seg godt til topptur. Jeg har i utgangspunktet vært villig til å kjøpe et 8 cellers batteri som de selger hvis kontakten der er mer solid og hvis lykten min støtter dette. Problemet er at jeg verken får svar på om lykten støtter dette batteriet eller om eventuelle løsninger på hvordan jeg kan få fikset det batteriet jeg har. Er det andre med samme dårlige erfaring med Moonlight? Jeg står nå i en situasjon hvor jeg sannsynligvis må kjøpe meg en Lupine lykt. Noen som vet hvilken modell som egner seg best til topptur kombinert med vanlig friluftsliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Piko har vel vært en klassiker i mange år. Litt forskjellige utgaver. Jeg har to stk. En litt eldre x4, og en ny rx4. På disse følger det med batteripakke som egner deg til å feste i stroppen på hodet. Personlig synes jeg den er behagelig å gå med i mange timer. 

Når det gjelder bruksområdet topptur, så kan jeg nok ikke hjelpe deg. Jeg bruker mine til generell friluftsliv og hundekjøring. Tenker at du evt. trenger en kraftigere batteripakke til å ha på kropp. 

Av de kraftigere modellene har du wilma og betty. Her har du flombelysning dersom du trenger det. De har en litt annen prisklasse. I tillegg blir strømforbruk også i stil med lysstyrke. Jeg har også skaffet meg en betty, men har ikke fått testet den så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om lupine kan festes på alpinhjelm typ sweet protection? Har sett på både blika og wilma men blir litt forvirret av alle de ulike modellene. Er også interessert i at de kan lades via batteribank evt solcelle hvis man er på ukesturer på vinterhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Blika RX4 med hjelmfeste. Funker knall det. Det selges seperat "USB-adapter" så du får ladet via batteribank/vanlig lader.

For åpne hjelmer (festes med stropp i luftehull):  https://www.fjellsport.no/lupine-piko-blika-helmet-mount-frontclick-black.html

Med lim: https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/lykter/tilbehor/lupine-3m-frontclick-mount-black.html

https://www.fjellsport.no/lupine-usb-one-black.html

Endret av hmhelland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupine har egen kontakt så for å brukes med standard usb innganger så må en kjøpe adapter.  Greit nok - øker prisen med et par hundrelapper?  Men er altså en liten ekstradings som sikkert er lett å miste.  Litt irriterende..   Er vel gjort sånn for å være helt vanntett.

Ref svaret over ;

https://www.fjellsport.no/merker/h-m/lupine/lupine-usb-charger-black.html

Det er vel denne du må ha for å lade lupinebatteriet?  Den han linker til lar deg bruke lupinebatteriet til batteri for andre ting (mobil etc). 

Endret av dede
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akselsen skrev (2 timer siden):

Har hatt problemer med Moonlight mountain gear sin Bright as day 2000 i en periode nå. Lykten skrur seg av gjentatte ganger og det skyldes sannsynlivis dårlig kontakt mellom ledning og batteri. Jeg har også en kompis som sliter med akkurat det samme med samme lykt. Er det noen flere som har hatt problemer med dette og eventuelt har forslag til løsning? Jeg har forsøkt å få kontakt med moonlight over en periode nå uten at de verken svarer på telefon eller epost. Ringte til klevenjaktogfiske.no siden de solgte lykten og fikk der nummer direkte til daglig leder som hun anbefalte meg og ringe. Merkelig nok får jeg heller ingen svar der men personen legger på uten å svare.

Dette er egentlig veldig synd da jeg nettopp har kjøpt meg topptur-utstyr og alle snakker varmt om spredningen i disse lyktene og sier at de egner seg godt til topptur. Jeg har i utgangspunktet vært villig til å kjøpe et 8 cellers batteri som de selger hvis kontakten der er mer solid og hvis lykten min støtter dette. Problemet er at jeg verken får svar på om lykten støtter dette batteriet eller om eventuelle løsninger på hvordan jeg kan få fikset det batteriet jeg har. Er det andre med samme dårlige erfaring med Moonlight? Jeg står nå i en situasjon hvor jeg sannsynligvis må kjøpe meg en Lupine lykt. Noen som vet hvilken modell som egner seg best til topptur kombinert med vanlig friluftsliv?

Jeg har prøvd å få kontakt med de på messenger og e-post ang. kjøp av ny lykt, men de svarer ikke...

Synes du 2000 lykta er sterk nok til nedkjøring fra topptur? Jeg vurderte denne og den nye og mye dyrere 4000 lykta

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også GoPro-braketter til de største Lupine-lyktene, i tillegg til deres eget Frontclick-system. Jeg bruker Gopro-brakett på min Betty da jeg allerede hadde Gopro-feste på hjelmen fra før. (https://www.fjellsport.no/lupine-betty-r-gopro-adapter-black.html?q=lupine gopro)

Kjøpte en Betty nå i vinter etter å ha overveid Moonlight over lang tid. Kompis har byttet kabler tre ganger på sin BAD 6000. Synes det er helt under pari på en såpass dyr lykt. Kvaliteten ellers er også av en helt annen klasse på Lupine, men det koster jo deretter. BAD-lyktene lyser veldig fint, da, det skal de ha. Veldig bredt lysfelt. Vifta gjør også at de gir full effekt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrgha skrev (3 minutter siden):

Du får også GoPro-braketter til de største Lupine-lyktene, i tillegg til deres eget Frontclick-system. Jeg bruker Gopro-brakett på min Betty da jeg allerede hadde Gopro-feste på hjelmen fra før. (https://www.fjellsport.no/lupine-betty-r-gopro-adapter-black.html?q=lupine gopro)

Kjøpte en Betty nå i vinter etter å ha overveid Moonlight over lang tid. Kompis har byttet kabler tre ganger på sin BAD 6000. Synes det er helt under pari på en såpass dyr lykt. Kvaliteten ellers er også av en helt annen klasse på Lupine, men det koster jo deretter. BAD-lyktene lyser veldig fint, da, det skal de ha. Veldig bredt lysfelt. Vifta gjør også at de gir full effekt hele tiden.

Lyser ikke Lupine lyktene full effekt under hele batteritiden? Hvor my faller effekten i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er temperaturavhengig. Betty på 5000 lumen/45 watt blir hinsides varm og dimmer gradvis ned hvis den brukes på full effekt og ikke får tilstrekkelig kjøling. 

Det er ikke noe problem for meg da jeg bruker den på ski og kun bruker den på full effekt når jeg kjører ned. Tror nok ikke det er mulig å få ut 5000 (ekte) lumen i romtemperatur på en lykt uten aktiv kjøling, med mindre man har et veldig stort lyktehode (les: overflate). Moonlight bruker vifter på sine største lykter. Bakdelen med det e jo støy.

På de mindre lyktene er nok ikke dette noe problem da effekten er så mye lavere.

Endret av Adrgha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har hatt samme problem som deg, Moonlight-lykt som skrur seg av etter to sekunder, fullt batteri. Jeg sendte henvendelse på kundeservice-tjenesten på nettsiden, fikk svar etter under to timer. De ba meg gå til butikken der lykta er kjøpt for å få de til å bytte deler fra en ny lykt, eller sende den til Moonlight i Burfjord (Moonlight, Mellomveien 9, 9161 Burfjord), så skifter de deler og sender tilbake. Siden butikken i Oslo er stengt nå, sender jeg den. Synes dette er hva man kan forvente av service, jeg fremviste heller ikke noen kvittering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har samme problemet med begge mine lykter, 800 og 3200. Slukker etter to til ti sekunder med fulladet batteri. Er egentlig veldig godt fornøyd med lyktene, men det er uholdbart at de slukker når man er på tur i mørket. Jeg har fortsatt ikke vært i kontakt med Moonlight, men bor ikke så langt unna Åndalsnes, så det blir nok et besøk dit inn. Tror jeg skal la de få komme med forslag til løsning før jeg begynner med egne reparasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar Folde skrev (4 timer siden):

et er uholdbart at de slukker når man er på tur i mørket

Ja, det er uheldigt! Jeg har en kompis fra jobb, hvor lykten slukket plutselig i en utforkjøring. Han fik ikke neste sving med sig og kjørte i et grantre.

Da han kom på jobb neste dag liknet på et pinnsvin. 😄 Men det kan jo gå mye verre!

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.