Gå til innhold
  • Bli medlem

Cumulus Quilt 450


Anbefalte innlegg

Vurderer å kaste meg på quilt trenden, og vurderer Cumulus Quilt 450. Bor selvsagt på vestlandet, så vått og kaldt er det størsteparten av året, og lurer da på om hyrdrophobic down er noe man bør sikte seg inn på? Har og hørt at man kan vaske inn Nikwax og få lignende effekt? Har så langt bare brukt syntetisk så vet ikke stort om dun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse
iHawkeye skrev (23 timer siden):

Hei @Fiskepadde

Gikk du for Quilt 450? Fornøyd? 

Det gjorde jeg, og ja veldig fornøyd! Behagelig og lett men varm. Stor forbedring fra mammut 3 sesongs synt posen! Ble rådet til å velge en lang istedenfor standard (er 183cm), og det var lurt. Tok også hydrofobisk dun på anbefaling. De selger en liner pose som jeg tok med på kjøpet, utrolig lett. Glemte dessverre å si at jeg IKKE ville ha den sendt med DHL så det ble fælt dyrt med gebyrer, men jeg husker det til neste gang...  Blir nok Cumulus igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan er bredden? Har lest at Cumulus' oppgitte mål kan være litt optimistiske (130 cm standard), og at det derfor kan være lurt å legge til litt på bredden hvis man f.eks. sover på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osmium skrev (13 minutter siden):

Hei! Hvordan er bredden? Har lest at Cumulus' oppgitte mål kan være litt optimistiske (130 cm standard), og at det derfor kan være lurt å legge til litt på bredden hvis man f.eks. sover på siden.

Kommer nok veldig an på hvor bred du er og hvor bredt underlag du fester den til. Opplever den som rommelig nok for meg på litt over 80kg, men skader sikkert ikke med litt ekstra om du er brei over skuldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (19 minutter siden):

Kommer nok veldig an på hvor bred du er og hvor bredt underlag du fester den til. Opplever den som rommelig nok for meg på litt over 80kg, men skader sikkert ikke med litt ekstra om du er brei over skuldrene. 

Er definitivt ikke bred over skuldrene, men liker å trekke opp kneet som en flamingo. 😄 Hvis den faktisk er 130 cm går det kanskje, men hvis bredden er målt før de fyller med dun kan det jo fort hende den er nærmere 120 cm i praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (19 minutter siden):

@Fiskepadde hvor mye måtte du ut med for kjøp pluss toll og frakt?

Kjøpte litt forskjellig, og så var det dhl da... men tror jeg betalte 290 europadaler for quilten, i lang utgave med hydrofobisk dun. Bare få det sendt med vanlig post så kan du gå etter tollen sin kalkulator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osmium skrev (45 minutter siden):

Er definitivt ikke bred over skuldrene, men liker å trekke opp kneet som en flamingo. 😄 Hvis den faktisk er 130 cm går det kanskje, men hvis bredden er målt før de fyller med dun kan det jo fort hende den er nærmere 120 cm i praksis...

Sikkert lurt med litt bredde da. Ellers har de jo comforteren som er mer firkanta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (9 minutter siden):

Sikkert lurt med litt bredde da. Ellers har de jo comforteren som er mer firkanta?

Ja, men fotboksen er bedre på quilten. Har egentlig mest lyst på Taiga pga. lukket fotboks og differential cut, men da må jeg nok legge til 22 cm i bredden, og da blir den veeeeldig vid øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osmium skrev (6 minutter siden):

Ja, men fotboksen er bedre på quilten. Har egentlig mest lyst på Taiga pga. lukket fotboks og differential cut, men da må jeg nok legge til 22 cm i bredden, og da blir den veeeeldig vid øverst.

Får ikke brukt den som dyne de to tropenettene i året om du går for Taiga ;) Det jeg synes er litt rart er at de ikke vil lage tøflene sine i størrelser større enn 43/44. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (2 minutter siden):

Får ikke brukt den som dyne de to tropenettene i året om du går for Taiga ;) Det jeg synes er litt rart er at de ikke vil lage tøflene sine i størrelser større enn 43/44. 

Hm, ja, det var rart. De to tropenettene er jeg ikke særlig bekymret for - tre grader og trekk derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.