Gå til innhold
  • Bli medlem

Kontaktlinser, hvordan oppbevare de på natten i sterk kulde


Firebladei

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere beholdt kontaktliser på ved kalde netter på vinteren. Elsker å lese på kvelden og klarer ikke dette med linsene på. I helga hadde vi -15C. Jeg tok linsene av og oppbevarte beholder sammen med en håndvarmer inne i min vinterhanske og nedi støvlene. For sikkerhets skyld la jeg klærne over. Likevel var linsebeholder bunnfrosset på morgenen. Noen som har en god måte å holde linsebeholder frostfri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renseprosessen min lager trykk i beholderen, derfor er det et lite hull i beholderen for å slippe det ut. Derfor bør beholder oppbevares stående, derfor har jeg droppet å ha de i posen. Kan selvsagt droppe rensing når jeg er på tur og benytte en tett beholder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firebladei skrev (1 time siden):

Noen som har en god måte å holde linsebeholder frostfri?

Jeg har månedslinser, og kan som regel ha disse på i 7-10 dager i strekk, og det veldig praktisk når man er på tur. Jeg har fått optimalisert linsene til lesing/skjerm, men de fungerer likevel greit til vanlig ‘gangsyn’. Men hvis de likevel må tas av og det er fare for frost på natta, er det kun én plass som gjelder, og det er i innerlomma på soveposen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.