Gå til innhold
  • Bli medlem

Dame eller unisex sekk til dama (og mann)


Symon

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vil gjerne kjøpe sekk til kjæresten til når vi drar på tur sammen. Har selv fjallraven kajka 85. 
 

Hun kommer foreløpig ikke til å dra ut aleine og tenkte å finne en 50 liter unisex sekk som funker til henne når vi er sammen på tur og jeg kan bruke dersom jeg drar på kortere turer uten henne.

Men  lurer på om det er en bra løsning med unisex sekk for henne, eller om jeg må kjøpe to nye sekker...

har kigget på Norrøna Trollveggen 50l DRI pack. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboer har stor forskjell på rygglengde, men vi har en Osprey Talon 45L som man kan justere selenes plassering i ryggplaten på, men borrelås slik at begge kan bruke den og er komfortabel for begge. Jeg ville sett på, og prøvd i butikk om dere har mulighet til det, på sekker som har denne muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger litt av bygning tenker jeg. Jeg kan bruke unisex sekk fordi jeg er bred over skuldrene men de passer gjerne dårlig mtp rygglengde og derfor også på hoftene fordi jeg er lav og er noe kort i ryggen (ca 1.60).

Damesekken jeg har er noe kortere i ryggen enn sekkene (unisex/herre) jeg har prøvd før, men har justering slik at mannen også fint kan bruke denne, den er dog noe smalere over skuldrene enn en herresekk, men ikke noe som plager han.

for ordens skyld har jeg en Osprey kyte 66 sekk som kan justeres i ryggen, jeg er knappe 160 mannen er ca 171 så ikke allverdens til høydeforskjell mellom oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god måte å tenke på det. Hun har faktisk lang rygg, min er mer gjennomsnittlig - men jeg er høy. Må nok innom butikken for å prøve til slutt - men lurte på om det var noen "no goes" ift at damer absolutt bare kan gå med dame sekk.

Takk til dere begge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er kjent med Kajka-sekken allerede kan kanskje Kajka 55, damemodellen være noe å titte på? Disse er som andre Kajka-modeller justerbare i både rygglengde og skulderbredde, så en skal være ganske langt utenfor normalen for å ikke kunne finne et fint oppsett.

Selv har jeg Kajka 65 og kjæresten har 55 dameversjon. Jeg ser egentlig ikke helt hva som gjør den spesifikk til damer, og synes sekken hennes passer fint til meg også (183, 81kg) ved rett justering. Vice versa vil jeg tro at hun fint kunne gå med min sekk også uten at det er prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du eventuelt skal benytte sekken som et lettere alternativ når du ikke har fruen med på tur tenker jeg at det ikke er SÅ nøye hvor godt den passer til deg. Du har jo tross alt kapasitet til å gå med en større og tyngre sekk, og perfekt passform er jo viktigst når vekten blir stor. Det at du skal kunne bruke den tenker jeg derfor kanskje ikke bør stå øverst på listen over kriterier.

Det viktigste er vel at hun som skal ha den som storsekk får en sekk som passer godt. Om det er en damesekk, herresekk, unisexsekk eller hva som helst er som du ser i diskusjonen over veldig avhengig av kropp. Ta den som passer best til fruen.

Happy wife - happy life,,, (Kanskje ikke wife ennå, men happy kjæreste er ikke så dumt det heller)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.