Gå til innhold
  • Bli medlem

Gearloft Hilleberg Keron 4GT


Torbjørn Tobiassen

Anbefalte innlegg

Jeg har et Hilleberg Keron GT 4 som har en snor i taket på innerteltet. Jeg synes dette fungere dårligere enn et vanlig gearloft. Er det noen som har laget seg et gearloft på et slikt telt? Eller har noen tanker hvordan det kan løses. Kan man foreksempel sy inn fester for et vanlig gearloft og benytte et fra en annen produsent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frank Sørensen skrev (29 minutter siden):

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut 😊 det eneste jeg tenker på er ved bruk av brenner inni teltet om disse klipsene kan løsne og ting kan falle ned på flammene. Det gjør jo sjelden noe som er sydd 😊 men skal sjekke ut disse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo den ser jeg. Jeg vet at det skal finnes lignende klips med en klemme og lås mekanisme. Men det må prøves ut før du eventuelt kan ta en beslutning. Jeg har samme løsning som deg, og kunne tenkt meg det samme gearloft istedet for en strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Sørensen skrev (5 minutter siden):

Jo den ser jeg. Jeg vet at det skal finnes lignende klips med en klemme og lås mekanisme. Men det må prøves ut før du eventuelt kan ta en beslutning. Jeg har samme løsning som deg, og kunne tenkt meg det samme gearloft istedet for en strikk.

Jeg skal se litt rundt og eventuelt se på innerteltet om det er mulig å sy inn noe der. Skal oppdatere hvis jeg kommer over noe lurt 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Torbjørn Tobiassen skrev (30 minutter siden):

Den så spennende ut, skal undersøke mer 😊 her vel veldig grei å henge opp i Keron også

Jepp, tror den kan funke 😊 Ellers har vi et par stk andre vi kjøpte i fjor (se bilde). Tenkt brukt til hammock, men vil funke på en hver "tørkesnor" tror jeg. Disse låses til "tørkesnora" med såkalt glideknute som klipsene henges i. Hadde glemt passende snor å lage knute med når de ble tatt m for prøvemontering, så de ble aldri testet ut. Tror også noe slikt kan funke bra 😊

IMG_20210706_160543~01.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnskogene skrev (15 timer siden):

Jepp, tror den kan funke 😊 Ellers har vi et par stk andre vi kjøpte i fjor (se bilde). Tenkt brukt til hammock, men vil funke på en hver "tørkesnor" tror jeg. Disse låses til "tørkesnora" med såkalt glideknute som klipsene henges i. Hadde glemt passende snor å lage knute med når de ble tatt m for prøvemontering, så de ble aldri testet ut. Tror også noe slikt kan funke bra 😊

IMG_20210706_160543~01.jpg

Når det gjelder Marmot Birdhouse, har dere sett den til salgs i Norge eller må man bestille fra utlandet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.