Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg har nettopp fått meg en Optimus Polaris Optifuel Brenner. Å lurer da på to ting siden jeg er litt ny med bensin brenning. 

1: kan Colemann flasker transporteres i original flaske i pulken eller kan en tømme den over i en tom brus flaske eller må man bruke skikkelig drivstoff flaske slik som den man bruker ved brenning? 

2: jeg vet ikke hva det kalles rent teknisk men jeg kaller det brenner plate til telt. Er det noen gode tips for montering av akkurat denne brenneren med flaske på en skjærefjøl eller lignende? 

 

Jeg prøvde meg på en løsning men føler denne kanskje funker best på føtter med smalt hull. Den henger jo, så det fungerer, men er ikke 100% føler jeg. 

 

Mvh

Richard. 

IMG_20210205_164452.jpg

IMG_20210205_164508.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Originalplastflaska er jo ikke så solid som aluminiumsflaskene, det er avhengig av hvordan du pakker og hvor hardhendt det blir behandla.
Formelt sett er brusflasker farlige fordi de har større risiko for gnister p.g.a. statisk elektrisitet, og selvsagt at de kan forveksles og at noen kan få det i seg.
Ligger flaska rullet inn i liggeunderlaget så er vel det trygt nok ... mener jeg 😊  Gjennom årene så har jeg skaffet ekstra aluminiumsflasker, og bruker det, og når jeg ser på bulker i disse så kan det hende at jeg har spart meg for noe søl. Mest når jeg fikler med korken og mister flaska fordi jeg ikke tok av vottene.  🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.