Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det noe tilsvarende til Fjellheimen 4


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Gjest endret tittelen til Finnes det noe tilsvarende til Fjellheimen 4
Annonse

Ja. Spitsbergen. 

(Her får du som en solid bonus fortelt i begge ender slik at den lange kompisen aldri vil presse beina mot ytterduken eller den ekstra plassen til utstyr man gjerne blir glad for om man skulle finne på å trykke 3 eller 5 stk inn i teltet vinterstid ;-) )


Jeg har forløperen til Spitsbergen. Det het da Svea. Kjempefornøyd med det: 

 

 

 

 

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Sørensen skrev (10 timer siden):

Huff og huff for noen priser da.....

Keron 4 GT pleier å være på tilbud til rundt 12.000. Spitsbergen 4 xtrem ned i ca 8500. Jeg valgte Spitsbergen pga pris og er så langt fornøyd. Hilleberg hadde vært bedre mtp inngangsdøra. 

Keb endurance 4 er også et råflott telt i samme kategori. Tilbudspris ca 11-11,5

Er noen kroner å spare på timing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oksen skrev (1 time siden):

Keron 4 GT pleier å være på tilbud til rundt 12.000. Spitsbergen 4 xtrem ned i ca 8500. Jeg valgte Spitsbergen pga pris og er så langt fornøyd. Hilleberg hadde vært bedre mtp inngangsdøra. 

Keb endurance 4 er også et råflott telt i samme kategori. Tilbudspris ca 11-11,5

Er noen kroner å spare på timing 

Begynner bli mer og mer fornøyd med at jeg betalte 4600,- for mitt Svea ;-) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mitt Spitsbergen for 7700 kr ,(xxl) når de er sagt ville jeg tenkt meg om 2 ganger før jeg kjøpte helsport igjen. De har kutte ut service i Norge på telt og var vanskelig og få tak i reserve deler (,på Spitsbergen telte) er ikke som de en gang var helsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Lavvosolberg skrev (På 2.2.2021 den 21.21):

Sydvang har jo et vintertelt som ligger mye lavere i pris enn de andre mer kjente merkene. 

Er det noen som har erfaring med det teltet? 

https://www.outnorth.no/sydvang/skaring-4-season-tent?utm_campaign=tunneltält&utm_source=prisguiden.no&utm_medium=productlinks&utm_term=Skaring+4+Season+Tent#HauteRed

 

Det er noen videoer av sydvang på YouTube. Særlig en video der en engelskmann viser fram 3-sesongers utgaven får jeg ihvertfall inntrykk av at skaring teltet er godt gjennomført med duk som er stram som trommeskinn. 4-sesongers teltet er det kun en kort demo video av, men dette ser også bra ut på bilder. Kanskje verdt å merke seg at det er et tremannstelt, og at navnet sydvang 4 har med at det er ment for 4 sesonger. Det er også litt avvikende opplysninger om antall innganger og materiale mellom fjellsport og outnorth. Det kan nevnes at teltet har både 2 og 3 innganger, at duken både er silnylon og polyester, alt etter hvor du leser 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (På 2.2.2021 den 8.36):

Begynner bli mer og mer fornøyd med at jeg betalte 4600,- for mitt Svea ;-) 

Tror jeg betalte noe lignende sjøl. Det lå et enkelt Svea 3 til nedsatt pris på XXL. Hadde is i magen og ventet til de kjørte en venners- eller mastercardkampanje og fikk ytterligere 25%. Det er mye godt å si om dette teltet, og det meste er vel nevnt, men det jeg har merket meg er at innerteltet er grått, og ikke gult. Sammen med den rød-gule ytterduken gir dette en meget behagelig og fin, mer nøytral fargetemperatur inne i teltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.