Gå til innhold
  • Bli medlem

Forminske størrelser på plastposer


Tom42

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Zipposer til mange ting.  Men noen ganger er en størrelse hakket for liten og jeg må ty til en større.  

Da er denne god å ha. 

596313051_Tomselv3(2).JPG.a85be8ddae0fced6516b7fca68c1b2f6.JPG

Egentlig en vakummaskin, fullstendig ubrukelig til dette formålet for øvrig, men den har en funksjon jeg bruker ofte. Og det er strengen, varmetråden, som du ser som en mørk skygge på innersiden av den røde streken på bildet under1647775976_TOMSELV2(2).JPG.6bb80fab8c459d1e16fab77be19890ac.JPG.

 

Når du skal forminske en Zippose er det lurt å markere dette med en strek.  Plasser streken på varmetråden og lukk igjen lokket.  (Posen kan forminskes både hva lengde og bredde angår). 

----------------------

På lokket ser du følgende.  En lang fjærbelastet trykkbryter, merket med 1 og 2.  Deretter, innringet en innstiller for hvor lenge varmekabelen skal være på.  Jeg har den på tre sekunder.

596313051_Tomselv3(2).JPG.a85be8ddae0fced6516b7fca68c1b2f6.JPG

Utførelse:  Trykk ned 1 og så 2 på trykkbryteren og hold.  Etter antall valgte sekunder kommer en pipelyd.  Slipp trykkbryteren, og lokket kan nå åpnes.  Jeg venter noen sekunder før jeg tar posen ut og klipper vekk det overskytende.

Jeg bruker den også til å lage andre poser akkurat som jeg vil ha dem.

Prøv da vel

 

 

  • Liker 5
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.