Gå til innhold
  • Bli medlem

Utenlandske merker


Mayen

Anbefalte innlegg

Ser av og til på utenlandske nettbutikker, og da dukker det opp merker jeg ikke har hørt om. 

NorthFace msr og marmot er feks merker jeg kjenner.

Jeg vet ikke om turutstyr er billigere utenlands, eller om dette ikke har så god kvalitet og derfor lav pris på feks telt:

Eurohike

Vango

OEX

Naturehike

Berghaus

Coleman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Berghaus er en legendarisk produsent som startet opp i 1966. De lagde utstyr og klær av aller ypperste kvalitet. En periode skulle "alle" ha jakken Berghaus Trango Extreme, og etter å ha spart lenge og vel fikk jeg selv en slik :-) . Verdt hver en krone.
https://en.wikipedia.org/wiki/Berghaus

Coleman lager primuser, campingtelt og diverse annet. Samt noen gassbokser som ikke passer på alle kokeapparater. Styr unna!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn J skrev (27 minutter siden):

Coleman lager primuser, campingtelt og diverse annet. Samt noen gassbokser som ikke passer på alle kokeapparater. Styr unna!

Jeg har/hatt 3 Coleman brennere (2 bensin/1 gass)
Bygd som stridsvogner og aldri noe kluss med de.
Ser vel ingen grunn til å styre unna de egentlig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tubbs skrev (25 minutter siden):

Jeg har/hatt 3 Coleman brennere (2 bensin/1 gass)
Bygd som stridsvogner og aldri noe kluss med de.
Ser vel ingen grunn til å styre unna de egentlig!

 

Tipper han sikter til gassboksene. 

Har selv hatt problem med lite kompatible Coleman-bokser for noen år siden før jeg ble oppmerksom på problematikken. Reddet for øvrig turen ved å finne et stort sandkorn å legge inn i ventilen for mellomlegg til "stempelet" fra brenneren. Da ble det langt nok til å få gass ut av boksen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På større turgjenstander synes jeg gjerne prisn gjenspeiler kvaliteten ganske godt. 

Dersom målet er å komme billig ut av det så er det masse muligheter (så lenge du ikke skal campe i ekstremvær som mye vind, mye nedbør eller en kombiasjon av disse)

Eksempelvis har jeg hatt dette som bolig på noen helgeturer der jeg kun trengte et myggfritt sted å sove og et tørt sted å sitte mellom fiskeøktene (laksefisketur). Totalpris på "telt" og presenning ca 1000,-


473354983_Screen-_MG_5877.thumb.jpg.520bf70c48c64c18670fcf6f24e62ea1.jpg
Dersom måle

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (1 time siden):

Naturehike helt greie telt til sommerbruk, men at det kanskje ikke er førstevalget i stiv kuling. Ikke at jeg har prøvd noe av det de lager.

Naturehike teltet til en kompis røyk under prøveoppsetting på stuegulvet hjemme. 
 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (1 time siden):

Ok, så faller det også i kategorien "du får det du betaler for - og noen ganger ikke det engang" ;)

Ja, var ett "koblingspunkt" for stengene som røyk. Men ikke noe som vi ikke fikk fiksa med en tube Araldit og 
noen meter med kevlarline. Da holdt det 1 natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (Akkurat nå):

Reklamerte dere i etterkant? 

Tviler, teltet ble vel kjøpt på Ali-express om jeg ikke husker helt feil.
Og jeg frarådet kjøpet lenge før han handlet.
Nå brukte han teltet en natt midt på sommeren på lavlandet.
Med klar beskjed fra meg om at om det ble dårlig vær og teltet kolapset så fikk han 
krype innunder tarpen til vi skulle hjem dagen etter. 
Jeg "spooner" ikke med en annen mann i ett Hilleberg Unna pga vedkommendes idiotikjøp 😁

  • Takk 1
  • Hehe 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.