Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av sovepose eller hvilepose til min firbente..?


Lill-Therese Vagle

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er i prosessen med og velge en sovepose eller hvilepose(jegerpose) til min 5år gamle schäferhund tispe som hun kan ha når vi er ute på overnattingsturer i den flotte naturen vårs i disse kaldere tidene. Hva erfaringer har dere med hva som passer best for deres hunder? Eller tips generelt? 

Takk på forhånd 🙂

IMG_20200901_162247.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste av varmetapet går ned i bakken, så en passende bit av ett godt liggeunderlag(bamse liggeunderlag), er ett must.

I tillegg bør man ha en såkalt hvilepose, som fungerer som hundens sovepose. Ett alternativ er ett pledd , teppe du kan legge over hunden. 

De fleste schafere er bedre pelset enn mange andre hunderaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste hvileposene jeg har brukt er Non-Stop sine. De har god kant, fint underlag og man kan bruke lage den om til hytteseng om hunden ikke trenger/vil bruke den som hvilepose. Dessverre sluttet de å lage denne, og har heller begynt å lage noe som ser ut som en sovepose for hund istedenfor. Denne har jeg ikke prøvd, men ser for meg at den passer bedre på afterski enn på tur. 
Jeg er egentlig stor fan av Jerven sine produkter, men hiet deres skuffet meg stort da jeg testet det ut. Foret og trekket er to separate enheter, kun festet i bunnen og designet fungerer dårlig i praksis. 
Jægerens/Jeger og hund fungerer OK, men har alt for dårlig isolasjon mot underlaget. 
 

En schæfer har jo typisk sett en ganske grei pels, så beskyttelse fra underlaget og eventuelt et hviledekken kan fort være en mest allsidig løsning. Da har man mulighet til å regulere løsningen godt avhengig av forholdene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.