Gå til innhold
  • Bli medlem

7000 lumen hodelykt for 450kr?


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Jeg ser man får 7000 lumens oppladbare hodelykter for 450 kr på finn. Om de så bare gir halvparten av dette, sprer lyset greit, og lyser 30-60 minutter, så er det rikelig til skikjøring/topptur. Veldig billig er det også.

Er dette bare søppel og tull? Jeg er veldig skeptisk, fordi det høres for godt ut til å være sant.

Link til produktet:

https://norgeslykten.no/product/oppladbar-7000lm-hodelykt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok dette er ren ønsketenkning fra produsenten. Jeg fant flere varianter av noe som ser ut som akkurat samme lykt til 8-20 dollar her:

https://aliexpress.com/item/4000136792681.html

Med tanke på effekten som trengs for å lage 5000 lumen i Lupine Betty så har jeg mine tvil hvor lenge denne skal klare å levere 2000 lumen mere med et mye mindre batteri. 
 

Men det er helt sikkert mye lys i den. Litt uvisst hvordan lysbildet er. Men for 10-20 dollar er det jo en billig test fra Kina. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for dyrt. Denne fant jeg på ebay for kr 155.- inkl. frakt (+mva), med batterier og lader! Den er oppgitt å ha 350.000 Lumen :-) .
Den lykta du linker til leveres med batterier som har 8000 mAh kapasitet. Ikke dårlig, når max kapasitet på 18650-batterier er 3600 mAh.

Selvfølgelig er oppgitt lysstyrke på begge disse lyktene helt vill, og selvfølgelig er kvaliteten på alle komponentene ræva. Men det er godt muig at lykta holder en vinter. Husk bare på å ta med ei reservelykt når du er på tur!

hodelykt.jpg.4ee47503a0a3a11a78c01c3ff90c1a5e.jpg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Ulydenog @Bjørn J. Da er all tvil ryddet til side 🤣 Dette er og forblir søppel.


Jeg bruker heller de lyktene jeg har, selv om det er litt i minste laget til skikjøring, men det går. Jeg sparer heller en sesong eller to til en Moonlight Bright As Day lykt. De smelter jo snøen man passerer, om man ikke dimmer ned 😎 Så har jeg kraftig kvalitetslykt resten av livet 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Marius Engelsen said:

De smelter jo snøen man passerer, om man ikke dimmer ned

Det må være noen sånne den syklisten jeg møtte her om dagen hadde. Jeg kjørte bil, og ble skikkelig blendet av lykta til vedkommende. Direkte skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt opp og ned i kvalitet med slike kraftige og billige lykter. Jeg kjøpte min første slik led på 900lm for snart 20 år siden. Vel egentlig forløper til magicshine. Kosta vel 300 den gang, lykt med 5 modus, lader, batteri og en enkelt hodebånd. Om den ikke var 900lm så lyste den hvertfall mye bedre en gamle Silva halogen sola jeg hadde, i tillegg var batteri 1/4 størrelse. Var en test i et blad på den og en fra Lupine med omtrent samme specs. Det var marginale forskjeller og det var ingen grunn til å betale 10x for Lupine. Min er brukt på ski og sykkel stort sett. Endte fast på en sykkel etterhvert. Kjøpte en ny på 1800lm da jeg ville ha littt mer lys i høy fart i høstmørket, også en billig greie men kjøpt her i landet. Begge fungerer fint enda. Brukt den største 2-3 kvelder i uka i det siste. På laveste effekt har den en del timer brukstid og den lyser mye selv på det laveste, sjelden jeg bruker annet enn to laveste innstillinger. Nå er 7500 mye lys og vel mer enn en ofte trenger. Kvalitet er vanskelig å vurdere uten å se de. Dog ville jeg vel kanskje unngått de med mange lamper i en. Et lykthus med 3-4 dioder er fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (11 timer siden):

Jeg ser man får 7000 lumens oppladbare hodelykter for 450 kr på finn. Om de så bare gir halvparten av dette, sprer lyset greit, og lyser 30-60 minutter, så er det rikelig til skikjøring/topptur. Veldig billig er det også.

Er dette bare søppel og tull? Jeg er veldig skeptisk, fordi det høres for godt ut til å være sant.

Link til produktet:

https://norgeslykten.no/product/oppladbar-7000lm-hodelykt/

Den lyser, men sannsynlig at ingen oppgitte spesifikasjoner stemmer. 

Det blir som å kjøpe et telt som ser ut som Wiglo LT4, med 60 denier silnylon, oppgitt til 1.5kg og 100.000mm vannsøyle og extremely breathable. Til 499. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en lykt på 1000 lm hos outlet til en nette sum av 350kr. Holder i maaassssevis. Lyser jo opp ei fjellside. Hva i alle dager, prøver dere å se inn i fremtiden eller med 7000lumen?🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Sørensen skrev (19 minutter siden):

Jeg kjøpte en lykt på 1000 lm hos outlet til en nette sum av 350kr. Holder i maaassssevis. Lyser jo opp ei fjellside. Hva i alle dager, prøver dere å se inn i fremtiden eller med 7000lumen?🤣

Spørs vel hva du bruker lykten til.


Jeg har en Nitecorelykt på 1000 lumen, og har brukt en til å kjøre ned på ski når jeg har vert på tur med randoskiene. Det går fort og det er i minste laget med den lykten. De som har gode lykter til den slags bruk har lykter på 3000-6000 lumen, omkring der.

Var det svar på det du lurte på?

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å gjøre på nattevakt, så tok likså godt å bestilte en jeg. En sånn man kan zoome inn lyskjeglen på. Betalte $16 alt inkludert, så kan svelge tapet hvis den er enda mer søppel enn forventet. Kan komme med en tilbakemelding når den dukker opp om noen måneder. Senest 5. mai stod det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaahan skrev (5 timer siden):

Lite å gjøre på nattevakt, så tok likså godt å bestilte en jeg. En sånn man kan zoome inn lyskjeglen på. Betalte $16 alt inkludert, så kan svelge tapet hvis den er enda mer søppel enn forventet. Kan komme med en tilbakemelding når den dukker opp om noen måneder. Senest 5. mai stod det..

Du får gi en lyd om det er bra saker.

Men sånn generelt sett er jeg ikke for at det skal kjøpes så mye dårlige produkter, og st det finnes mye produker som ikke holder det de lover. Det fører til en stor haug med avfall etter oss, noe man slipper hvis man kjøper gode kvalitetsprodukter man kan ha glede av i mange år :) 

Men for all del, det finnes også «billig og bra» 👍

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (40 minutter siden):

Du får gi en lyd om det er bra saker.

Men sånn generelt sett er jeg ikke for at det skal kjøpes så mye dårlige produkter, og st det finnes mye produker som ikke holder det de lover. Det fører til en stor haug med avfall etter oss, noe man slipper hvis man kjøper gode kvalitetsprodukter man kan ha glede av i mange år :) 

Men for all del, det finnes også «billig og bra» 👍

Egentlig enig i det. Har vært  heldig med en del lignende kjøp, så håper på samme flaks her! Går an å få tak i ekstra batterier relativt rimelig, så hvis lysstyrken er god nok sier jeg meg godt fornøyd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kom altså over ett kanonbra tilbud i går på en LedX Mamba 4000, og kunne ikke stå imot.

Hvilke bra lysbilde det er på disse lyktene, som lages i Sverige! Blir spennende å prøve den ut!

Kunne nok klart meg med en lykt med 2000 ekte kontinuerlige lumen, men prisen var nesten den samme, og da var valget enkelt.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.widforss.se/ledx-mamba-4000-x-pand-lamp?utm_source=pricerunner&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Kostar ju 3000 skr + moms för er

Blir ju samma som ett bra sommartält.

Men i 30-40 km/h i backen på natten så kanske det är bättre än ett ben eller armbrott.

För vanlig skidåkning duger ju en lampa för 1000 skr på natten och en för 5-700 kr vid  skymning eller natt med månsken bra Jag har ju läst tidning på landet ute på kvällen med månsken utan lampa.

https://www.xxl.se/olight-hs2-headlamp-std/p/1168039_1_size_1

på rea för 300 kr 2019  400lm anv mkt fungerar ok till allt med lite hjälp av återreflektion av stadsljus från molnen nära storstad.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (2 timer siden):

99 milliarder lumen. Bare gå og legg dere alle mann! 😎

F5891A3D-78CE-4771-8D46-0CA65A634238.png

Nå overdriver du fælt! Det står bare 9,9 milliarder, da!

(Jeg ble litt nysgjerrig, så... I følge en tilfeldig valgt internettside dytter sola ut 35 oktillioner lumen. Da vet vi hvor lista ligger.)

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkan S skrev (17 minutter siden):

https://www.widforss.se/ledx-mamba-4000-x-pand-lamp?utm_source=pricerunner&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Kostar ju 3000 skr + moms för er

Blir ju samma som ett bra sommartält.

Men i 30-40 km/h i backen på natten så kanske det är bättre än ett ben eller armbrott.

För vanlig skidåkning duger ju en lampa för 1000 skr på natten och en för 5-700 kr vid  skymning eller natt med månsken bra Jag har ju läst tidning på landet ute på kvällen med månsken utan lampa.

https://www.xxl.se/olight-hs2-headlamp-std/p/1168039_1_size_1

på rea för 300 kr 2019  400lm anv mkt fungerar ok till allt med lite hjälp av återreflektion av stadsljus från molnen nära storstad.

 

 

Jeg har kjøpt lykt til toppturer på ski, kjøring med randonne-ski. Til turer på fjellski klarer man seg med «vanlige» lykter... Uten å ha prøvd topptur med nedkjøring i mørke, har man ikke prøvd....

Olight sine lamper gir stort sett bare halvparten av oppgitt lumen. De oppgitte lumen bare en kort tid eller i boost mode ;) Olight gir lite reelt lys for pengene, i denne klassen. Og lysbildet er ikke like bra som på mamba.

Mamba 4000 fikk jeg for 3000kr ink. frakt. 4800kr er vanlig pris.

jeg har, som skrevet over, en nitecore 1000 lumen lykt som jeg har brukt til toppturer. Det går såvidt nedover med randoski i fint vær og i kjent og oversiktlig terreng men er egentlig for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (2 minutter siden):

Nå overdriver du fælt! Det står bare 9,9 milliarder, da!

(Jeg ble litt nysgjerrig, så... I følge en tilfeldig valgt internettside dytter sola ut 35 oktillioner lumen. Da vet vi hvor lista ligger.)

Ja, rett skal være rett. Vi må forholde oss til fakta, og reelle tall 👍🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.