Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny dunjakke - men hvilken?


DFM62

Anbefalte innlegg

Hadde innbrudd i bilen av en tydeligvis kald tyv - det eneste som ble stjålet - fra en bil full av verktøy og utstyr -  var 2 jakker - hvorav den ene var min kjære Bergans dunjakke. Tykk jakke med løs hette som jeg har hatt noen år, men som jeg ikke helt klarer å se lengre finnes i sortimentet til Bergans?

Så da må jeg se meg om etter en annen jakke for 8-10 blå og under. Har sjekket lokale butikker , men XXL, Sport1 og Intersport har ikke tykkere jakker i sortimentet, ser det ut til. Fant en Bergans Røros hos XXL, men den er hakket tynnere enn det jeg er ute etter. Så da må jeg lete litt.

Så langt har jeg myst litt på Bergans Rabot 365 (ser bra ut?), Fjällräven Expedition Lite (har den gamle ekspedisjonsjakka et sted, fint lappet sammen med diverse Gaffa-biter - men det er alt for mye jakke - for 20 blå og under), Norrøna 950 og 850 (ikke klaff over glidelås?). 

Budsjett 4-6k omtrent - hva ellers bør jeg se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

kjøpte bergans Sauda til mine gutter. Den inneholder 320 gram dun av god kvalitet. Denne selger bergans og andre butikker på tilbud og jeg liker denne bedre enn min egen rab neutrino. Mulig den er gått ut av produksjon men jeg fikk kjøpt jakke nr 2 til min andre sønn i år. Verdt å se på denne modellen.

tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.