Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltbue/stang - hjelp!


Mayen

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli litt desperat. Jeg får altså ikke tak teltbue til mitt lofoten x-trem 3. Over alt er de utsolgt virker det som. Helsport er også utsolgt og har vært det lenge nå. 

Buen er på 330 cm lang og 10,25 mm i diameter. Stangleddene er på 45 cm. 

Er det noen som har forslag til alternative løsninger med bue som egentlig hører til andre x-tremtelt? 

Kunne snakket med Helsports serviceavdeling vedr dette, men der er jo folk sagt opp pga nye eiere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mayen skrev (8 minutter siden):

Nå begynner jeg å bli litt desperat. Jeg får altså ikke tak teltbue til mitt lofoten x-trem 3. Over alt er de utsolgt virker det som. Helsport er også utsolgt og har vært det lenge nå. 

Buen er på 330 cm lang og 10,25 mm i diameter. Stangleddene er på 45 cm. 

Er det noen som har forslag til alternative løsninger med bue som egentlig hører til andre x-tremtelt? 

Kunne snakket med Helsports serviceavdeling vedr dette, men der er jo folk sagt opp pga nye eiere. 

 

Hilleberg selger en stang på 328cm med 10mm diameter. Beregnet for Hilleberg Keron 3/ Namatj 3 😊
Altså kjøre en omvendt @Terka

Endret av tubbs
  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være til x-tremtelt, evt kjøpe noe annet frem til man får tak i originaldel?

XXL har noen få igjen på lager av 330cm lang, 45cm ledd, men bare 9,6mm tykkelse, i Steinkjer og Strømmen:
https://www.xxl.no/helsport-teltbue-dac-fl-330cm-45cm-ledd-dia-9-6mm-reservestang-telt/p/1102588_1_style

Helsport har jo få på lager av denne:
https://www.helsport.com/no/telt/telt-tilbehor/pole-330cm-44cm-segment-dia-11mm/

Er disse dårligere, kanskje kjøpe to, og kjøre doble stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om man får tak i reservedeler til helsport etterhvert. Leiter etter samme stang men tror jeg bare venter og bruke nallo 4gt stanga i mens de er 328 så tror de skal gå fint :) (har de telte og der får man tak i reservedeler og)

Endret av svingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_G skrev (1 time siden):

Dersom du er helt desperat kan du jo helt sikkert kjøpe en lengre eller to kortere og bygge de om til å passe. Er bare å knytte opp strikken og sette på eller ta vekk ett eller flere ledd. 

Kan også kappe siste stangen og sette på proppen igjen om det skulle være nødvendig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayen skrev (6 timer siden):

Nå begynner jeg å bli litt desperat. Jeg får altså ikke tak teltbue til mitt lofoten x-trem 3. Over alt er de utsolgt virker det som. Helsport er også utsolgt og har vært det lenge nå. 

Buen er på 330 cm lang og 10,25 mm i diameter. Stangleddene er på 45 cm. 

Er det noen som har forslag til alternative løsninger med bue som egentlig hører til andre x-tremtelt? 

Kjøp en på 364 cm og kapp av 34 cm. (Koster 75 kr mer en 330 cm lengden, men kan jo være verdt det): 

https://www.helsport.com/no/telt/telt-tilbehor/pole-dac-fl-364cm-45cm-segment-dia-1025mm/?code=7029981036429

 

Jeg har gjort det, slik @tubbs stadig hinter om 😂

Endret av Terka
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.