Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg svetter bort i fleecen min.


Andreasash

Anbefalte innlegg

Oddben skrev (37 minutter siden):

det skal godt gjøres å legge ut på en tur vinterstid som er lenger enn til postkassen uten å bli utsatt for 1. Vind og/eller 2. Nedbør. Og her triumferer skalljakkene. Det er nesten så jeg vil si det er uansvarlig å legge ut på tur på vinteren i bekledning som ikke evner å holde de to store fiendene vind og nedbør unna.

1: Jeg er enig med at skallplaggene fungerer godt vinterstid. Beskytter bra mot hard vind, og selvfølgelig nedbør.

2: Men jeg mener også at bomullsblandinger, eller andre vindbeslyttende klær fungerer godt. Jeg blir våt fra skinnet og ut av svette, yttertøyet også. Men selv om det blir vått, synes jeg vindklærne fortsatt beskytter mot elementene og i stor grad nedkjøling. Jeg er like våt med skallplaggene også.

3: Ved veldig hard vind, har jeg gjerne på ett tynt mellomlag ekstra om jeg har på vindklær, sammenlignet med helt tett skall. Men det kan også føles litt tørrere.


4: Begge deler fungerer bra, jeg veksler litt. Jeg bruker mest en god veldig vindtett jakke for tiden når jeg går toppturer, fordi den er veldig lett, myk og stille sammenlignet med skalljakken, og fungerer også i hard vind. Enkelte vindklær blir litt for luftig i hard vind (litt for lite vindtett), det kan være direkte skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.