Gå til innhold
  • Bli medlem

Skuterfolk forsøpler fjellheimen


mattings

Anbefalte innlegg

Under en oppryddingsaksjon i skuterløypene i Nordreisa i Nord-Troms ble det funnet store mengder søppel etter skuterkjørerne.

http://www.nordlys.no/nyheter/article2420514.ece

Jeg har selv sett mye søppel etter skuterkjøring (bensinkanner, oljeflasker o.l.) på mine turer rundt omkring i Nord-Norge.

Hvorfor kan ikke alle skuterkjørere ta med søppelet sitt ned fra fjellet som vanlige friluftsmennesker?

Nå mener ikke jeg at det ikke finnes turgåere som også slenger fra seg søppel, for det ser en helt klart eksempler på av og til. Men problemet er vel kanskje at det er så mye lettere å ta med seg mye søppel når man kjører skuter framfor når man går. Folk som forsøpler har da så mye mer de kan forsøple med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Srx (Ron)

Debatterer dette også på Scooterforum, er ikke mange som har sansen for dette.

Det er noen få som ødelegger for mange.

På den annen side, voksent hjort av skuterklubben og dra og rydde opp. ETTER ALLE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygg sak som scooterfolket gjerne skulle vært foruten. Når det er sagt, så dumper jo folk frysebokser i veiskråninger også, uten at vi snakker om bilfolket. Jeg så også på bildeserien at mye av søppelet var typisk "sommersøppel". Deriblant fiskegarn, en tilhenger og en ATV-eske...

Så dette har nok mest å gjøre med holdninger, ikke hvilket kjøretøy du sitter på eller i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.