Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparasjon av telt


Mayen

Anbefalte innlegg

Mitt Lofoten x-tremtelt fra Helsport fikk flere små og ett litt større hull da ene teltstanga brakk over. Stanga er jo lett å fikse. Men teltet...nix. Tarp og andre telt har jeg bare lappet med slike lapper med lim på. En på hver side og det holder i sol og i regn.

Men vinterteltet er jo silikonbehandlet nylon eller noe. Og der klistrer jo ingenting seg fast. Og jeg syr jo som om jeg har gjort det med tærne. Så jeg må ha noen til å fikse teltet. Helsport sin serviceavdeling er for tiden ute av drift. Nye eiere, redusert antall ansatte, redusert service. Synd men sant. Mottok mail om dette da jeg skulle sende teltet inn. Heldigvis sendte jeg det ikke slik jeg har pleid. Uten e-post i forveien...Helsport har vært enestående på området. Både kvalitet på telt og service. Så får vi håpe at nye eiere ikke kompromisser på teltkvaliteten også siden de har sagt opp folk på serviceavdelingen. Men uansett, teltet må fikses og jeg vet sannelig ikke hvor jeg skal få dette gjort. Jeg bor i Oslo. Vet noen om et bra sted som KAN telt? Fikse telt? Skikkelig irriterende dette siden vi er midt i den flotteste sesongen for turer. Har bare ett telt med stormklaffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig synd med serviceavdelingen til Helsport, det har jo vært det beste argumentet for å handle der. Jaja, som Marius sier, Sømhuset AS på Hosle reparerer telt. Bra service der også, ikke var det urimelig dyrt heller (når de fikset mitt i alle fall) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt mitt telt til Helsport etter at det ble musespist i høst og var over meg av begeistring av jobben de gjorde. Det har også vært grunnen til at øverst på listen står helsport-telt om jeg skal kjøpe nytt telt for ekstremvær for vinteren. Ny eier var jeg ikke klar over, men det ser ut at var i 2018 og lenge før jeg sendte teltet til service. Har det skjedd noe siden da?

Endret av ubernoob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ei har startet opp igjen service avdelingen etter de ble lagt ned. Sjekk ut web, www.utigjen.no

Så nå er de heldigvis igang igjen, denne med alle merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Sørensen skrev (På 7.2.2021 den 17.12):

Ei har startet opp igjen service avdelingen etter de ble lagt ned. Sjekk ut web, www.utigjen.no

Så nå er de heldigvis igang igjen, denne med alle merker.

Er i utgangspunkt litt skeptisk til sider som ikke oppgir navn, adresse eller oganisasjonsnummer.

Håper de er seriøse og få det på plass snarest.

Endret av esw
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Sørensen skrev (23 timer siden):

Ei har startet opp igjen service avdelingen etter de ble lagt ned. Sjekk ut web, www.utigjen.no

Så nå er de heldigvis igang igjen, denne med alle merker.

Litt kjapp med den nettsideløsningen syns jeg... Ikke er det https heller.. Men de er jo i oppstarten.

 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp dette hun sa.
De er i startgropen, men de har fått inn maskinene. Så de ville informere at de er klar på lokalet, så da er en rask infoside og telefon nummer riktig føler jeg. Dette ligger i en annen diskusjon her i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (2 timer siden):

Er i utgangspunkt litt skeptisk til sider som ikke oppgir navn, adresse eller oganisasjonsnummer.

Enig med deg, man skal være skeptisk.      Men dette er Nora fra Helsport, å info ligger ute. Så lurt blir du nok ikke der😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (3 timer siden):

Er i utgangspunkt litt skeptisk til sider som ikke oppgir navn, adresse eller oganisasjonsnummer.

Det hjelper desverre heller ikke når det blandes inn engelske ord, som "outdoorutstyr" og er skrivefeil i teksten.

Det tar ikke mange sekundene å plotte inn hverken firmanavn, org.nr, litt info/historie som forteller mer om hvem dette er og hva som er hensikten/planene fremover med nettsiden. Ikke alle friluftsfolk leser tråder på fjellforum(desverre..) eller lokalavisa Trønderbladet.

"Dette er en en midlertidig side for... Vi er nå i oppstartsfasen... Vennligst bruk kontaktskjemaet nedenfor, eller ring oss hvis det er noe vi kan hjelpe deg med++.. meld deg gjerne på vårt nyhetsbrev...med vennelig hilsen..org.nr.. adresse" osv..

Syntes og det er litt dumt at det brukes forskjellige navn på samme plassen.. Firmaet er registrert som "Helliksen Sport AS", skal hete "Barents Outdoor", og hjemmesiden er "utigjen.no".. Kan fort bli forvirrende, men nå er jeg litt(ganske) pirkete av natur. Blir nok garantert bedre etterhvert når alt er oppe og går 100%! :)

Endret av Kristian J. Vabø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er alene om jobben, så klart det kan bli litt kludder på veien. 😊 Men jeg er ikke i tvil om at dette skal opp og fram, og jeg skal støtte henne og de andre som starter opp igjen med henne, som mistet jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2021 at 4:36 PM, Mayen said:

Mitt Lofoten x-tremtelt fra Helsport fikk flere små og ett litt større hull da ene teltstanga brakk over. Stanga er jo lett å fikse. Men teltet...nix. Tarp og andre telt har jeg bare lappet med slike lapper med lim på. En på hver side og det holder i sol og i regn.

Men vinterteltet er jo silikonbehandlet nylon eller noe. Og der klistrer jo ingenting seg fast. Og jeg syr jo som om jeg har gjort det med tærne. Så jeg må ha noen til å fikse teltet. Helsport sin serviceavdeling er for tiden ute av drift. Nye eiere, redusert antall ansatte, redusert service. Synd men sant. Mottok mail om dette da jeg skulle sende teltet inn. Heldigvis sendte jeg det ikke slik jeg har pleid. Uten e-post i forveien...Helsport har vært enestående på området. Både kvalitet på telt og service. Så får vi håpe at nye eiere ikke kompromisser på teltkvaliteten også siden de har sagt opp folk på serviceavdelingen. Men uansett, teltet må fikses og jeg vet sannelig ikke hvor jeg skal få dette gjort. Jeg bor i Oslo. Vet noen om et bra sted som KAN telt? Fikse telt? Skikkelig irriterende dette siden vi er midt i den flotteste sesongen for turer. Har bare ett telt med stormklaffer...

Hei, hjelper deg gjerne med dette. Ida som utfører reparasjoner hos oss har 42 års erfaring. Du kan bruke vår (høyst midlertidige landingsside) utigjen.no eller sende oss en mail direkte på [email protected] hvis du foretrekker det. 

  • Liker 3
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ubernoob skrev (På 18.1.2021 den 19.27):

Jeg har sendt mitt telt til Helsport etter at det ble musespist i høst og var over meg av begeistring av jobben de gjorde. Det har også vært grunnen til at øverst på listen står helsport-telt om jeg skal kjøpe nytt telt for ekstremvær for vinteren. Ny eier var jeg ikke klar over, men det ser ut at var i 2018 og lenge før jeg sendte teltet til service. Har det skjedd noe siden da?

Du var heldig og rakk å få teltet reparert mens Bente med over 40 års erfaring fra  sying hos Helsport fortsatt var der. Nå er all service hos Helsport nede (noe vi var mange som forutså da 17 av 19 ansatte blei sagt opp). De klarer ikke en gang å levere teltstenger. Heldigvis har Helliksen-familien starta opp på nytt med service i bygget på Melhus, og de skal reparere alt av merker så vidt jeg har skjønt. Ida som foreløpig er eneste på service hos Barents Outdoor har tidligere reparert det utroligste av skader på mine telt, så dit er det supertrygt å sende utstyret. Hu var ansatt i Helsport like lenge som Bente. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora J. Helliksen skrev (11 timer siden):

Hei, hjelper deg gjerne med dette. Ida som utfører reparasjoner hos oss har 42 års erfaring. Du kan bruke vår (høyst midlertidige landingsside) utigjen.no eller sende oss en mail direkte på [email protected] hvis du foretrekker det. 

Godt at dere kommer på banen igjen. De nye eierne av Helsport er jo en total katastrofe. Få inn Bente i tillegg til Ida nå, så har dere gjenoppretta verdens mest kompetente service på telt!👍🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
T-G skrev (På 17.2.2021 den 7.37):

Du var heldig og rakk å få teltet reparert mens Bente med over 40 års erfaring fra  sying hos Helsport fortsatt var der. Nå er all service hos Helsport nede (noe vi var mange som forutså da 17 av 19 ansatte blei sagt opp). De klarer ikke en gang å levere teltstenger. Heldigvis har Helliksen-familien starta opp på nytt med service i bygget på Melhus, og de skal reparere alt av merker så vidt jeg har skjønt. Ida som foreløpig er eneste på service hos Barents Outdoor har tidligere reparert det utroligste av skader på mine telt, så dit er det supertrygt å sende utstyret. Hu var ansatt i Helsport like lenge som Bente. 

Handlet nettopp flere teltstenger fra helsport.no, fikk tilsendt disse i løpet av 3-4 dager etter at jeg bestilt. Bestilt 4 sett helt nye stenger til to telt. Har testet 3 av stengene i teltet og er veldig fornøyd, synes prisen var grei også. Eneste minuset jeg kan påpeke er at stengene ikke er lett å finne på helsport.no og mål og tykkelsen på stengene burde vært oppgitt i teltspesifikasjonen, eventuelt på stengene. Brukte lang tid å måle stengene mine for å finne riktig mål (ikke lett å få eksakt lengde når stanga er bøyd i alle retninger).

Endret av Dompappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (35 minutter siden):

Handlet nettopp flere teltstenger fra helsport.no, fikk tilsendt disse i løpet av 3-4 dager etter at jeg bestilt. Bestilt 4 sett helt nye stenger til to telt. Har testet 3 av stengene i teltet og er veldig fornøyd, synes prisen var grei også. Eneste minuset jeg kan påpeke er at stengene ikke er lett å finne på helsport.no og mål og tykkelsen på stengene burde vært oppgitt i teltspesifikasjonen, eventuelt på stengene. Brukte lang tid å måle stengene mine for å finne riktig mål (ikke lett å få eksakt lengde når stanga er bøyd i alle retninger).

Da ser det ut til at de har fått det litt på stell igjen. I fjor sommer og høst var det mange som ikke fikk stenger. Tidligere lå komplett stangoversikt for alle modeller helt tilbake til 80-tallet under service-fanen deres, men veit ikke om det gjør det nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å følge med hvor brav sport satser på merkenavnet helsport. Tenker at de kommer å til å kjøre på slik det er nå, men spørs å de er like villige å til å holde på kunder som fortsatt sitter med gamle telt fra 90 og 80 tallet. De vil nok helst at du kjøper ett nytt og helst nest år også. Sportsmarked og spesielt friluftslivet har fått en vanvittig opptur det siste året. Ser at det er mye utsolgte produkter på div. nettsider, både billig og dyrt! Må dobbelt sjekke om de har produktet inn før jeg bestiller. Men det roer seg ned fort når koronaen er over tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.