Gå til innhold
  • Bli medlem

Elisabeth.nh

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er på utkikk etter nytt telt. Har allerede et billig, tyngre et for 2 pers uten fortelt (3,1kg).

Det jeg ser etter er et helårstelt, eller et som tåler 3 sesonger (i vindfulle deler av nordnorge) og gode forhold på vinteren. Det må være lett (jeg skal gå mye på tur alene og kan ikke fordele vekten). Teltet bør også være for 2 pers. Ønsker grei størrelse på fortelt slik at bagasje tar mindre plass i innertelt og for matlaging innendørs (unngå dårlig vær eller heftige myggangrep. 

Jeg har funnet to telt som ser helt perfekte ut: Fjällräven abisko shape 2 og abisko lite 2. 

Problemet er at jeg ikke vet om jeg bør gå for fjällräven... Det virker ikke som at de har særlig god service på telt, og garantien varer i 2 år. Helsport er drømmemerket med god service og garanti, men finner ikke noe passende telt fra dem...

Noen som har noen tips å gi? Bør jeg henge meg opp i service og garanti? Noen som har erfaring mef fjällräven?

 

Tusen hjertelig takk for svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutes ago, Elisabeth.nh said:

Noen som har noen tips å gi? Bør jeg henge meg opp i service og garanti? Noen som har erfaring mef fjällräven?

Av produkter, deriblant flere telt; ja. Og alle jeg har prøvd og det jeg fremdeles eier etter nå 4-5 år, kan jeg ikke si noe på annet enn utmerket kvalitet og gode løsninger. Har så langt ikke hatt behov for noen som helst form for service, så den delen kan jeg ikke svare på, men det tar jeg som en god ting. :)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellreven er en kvalitetsprodusent som ikke står det minste tilbake for Helsport i alle fall. Har et Akka 3 som har vært med meg i veldig mange år, og som har tålt skikkelig ruskevær. 

Når du går for en light-versjon så blir det jo nødvendigvis litt mindre robust enn toppversjonene, men det gjelder jo alle merker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei, har et Abisko Lite 3 og er topp fornøyd med kvalitet, utførelse, detaljer, etc. Liker vanligvis ikke tunneltelt som skrår i fotenden, men Lite 3 er så stramt at det ikke er noe problem.

Angående garanti vil forbrukerkjøpsloven uansett gjelde, og da har man reklamasjonsrett på 5 år for produkter som skal vare "vesentlig mer enn 2 år". Jeg mener telt bør være inkludert her, men usikker på hvordan det tolkes i praksis.

Jeg vet ikke hvilket telt du landet på, men jeg hadde ihvertfall vurdert Lite 3. Det veier 2,2 kg, 200g mer enn Lite 2, men du får to innganger i stedet for en. Da har du alltid en inngang i lesiden og du kan kikke ut av teltet i fineste utsiktsretning. Og Lite 3 har faktisk plass til to personer, selv om jeg bruker mitt med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.