Gå til innhold
  • Bli medlem

Daiwa eller Shimano Sneller..


Elvefiske

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Lite respons her, ser jeg. Jeg tipper det ikke er så mange her som faktisk eier en Stella. 
 

Jeg har heller aldri testa Stella. Den dyreste haspelsnella jeg har er en Stradic. For min del er det mye viktigere å ha et bredt utvalg av sneller, stenger og annet utstyr, enn å ha enkeltkomponenter fra øverste hylle. Jeg tviler også på om Stella er verdt differansen på ganske mange tusen fra feks en av toppmodellene til Daiwa på 4-5000 kr. 
 

Men om du er svært dedikert og ikke trenger å prioritere i pengebruken, så er det vel egentlig bare du som selv kan svare på om følelsen av å ha «det beste» er verdt prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ihuga sportsfiskere siden sent 80-tallet, har ca 25 sneller nuh og har hatt flere opp gjennom tiden. 

 

Har enda til gode å slite ut en snelle av Stradic-klassen og det har kun vært vurdert Stella i ekstremklassen (10.000-størrelsen) til haspelfiske etter kveite, men selv der har jeg klart meg med et par trinn ned på Shimano-skalaen.

 

Alt som skal til for å få f.eks en Stradic til å vare omrent evig er litt lett vedlikehold og omtanke under bruk, transport og lagring...

 

Med midre du er svært sint på pengene dine da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet de fleste her inne har heller ikke jeg prøvd Stella, men jeg har da noen Shimanosneller. Jeg har for det meste brukt Stradic og Twin Power, og det er ikke tvil om at sistnevnte har en annen kvalitetsfølelse - alt virker mer tight, smooth, mykt, stille - det er vanskelig å beskrive, den er rett og slett mer behagelig å fiske med.
Men jeg får akkurat lite lite fisk på den som på de andre snellene jeg har.... :-)

Daiwa kjenner jeg ikke så mye til, i gamle dager var det et billigmerke av så-som-så kvalitet. Men jeg har forstått at de lager sneller av høy kvalitet nå for tiden.
Likevel - det er aldri feil å kjøpe Shimano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, TOT said:

Hæ x2. Jeg mener også å huske at Daiwa var bra saker på slutten av 80’ begynnelsen av 90’tallet. 

Vel, i de fiskekretser jeg vanket i, var Daiwa noe man rynket litt på nesen av. Jeg hadde ei Daiwa lukket haspel, den var OK nok, men ikke ypperste kvalitet for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn J skrev (7 minutter siden):

Vel, i de fiskekretser jeg vanket i, var Daiwa noe man rynket litt på nesen av. Jeg hadde ei Daiwa lukket haspel, den var OK nok, men ikke ypperste kvalitet for å si det sånn.

Hmm, lukket haspel er vel ikke noen referanse uansett ...🤔

Men hva var «the shit», da?

Min første skikkelige fluestang (dvs etter noe splitkein fra loppis og en glassfibersak i kl 7/8) var en Daiwa. Ellers så gikk det mye i Søkvkroken, men føler Daiwa toppet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.