Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig vanntett overtrekksbukse(1000-1500,-) til turbruk


Thomas E

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å finne en ny skallbukse til turbruk. Trodde egentlig ikke det skulle være så vanskelig, men sliter med å finne en jeg er fornøyd med. Ideelt sett ser jeg etter ei bukse i Gore-Tex paclite, gjerne lommer og med god passform. Haglöfs L.I.M. Critus fra XXL var egentlig ganske midt i blinken, men ikke mulig å få tak i for tiden. Jeg har også prøvd Bergans sine alternativ på XXL, men buksebeina er rektangulære så det blir alt for posete for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Norrøna Finnskogen gore tex buksene passer formen din, har du ei praktisk bukse. Gore tex'en er kledd med ett løst lag microfiber, som ikke tåler bålglør, men det har lite eller ingen praktisk betydning. Fåes ofte på finn.no til prisen du etterlyser.

Microfiberen demper den tradisjonelle goretex  lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas E skrev (4 timer siden):

Takk for tips @Fenrisfrøya, men den er litt utenfor det jeg ser etter. Jeg skal ha en enkel og lett overtrekksbukse, Norrøna Finnskogen blir en litt for røff og tung bukse til den bruken jeg tenker.

Enkleste gore tex buksa jeg har, er OR (outdoor research), den har ei baklomme og toveis utvendige glidelåser langs buksebeina. Koster 1000kr. Buksa heter Mens Foray pants.

Endret av Fenrisfrøya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, min samboer og min fiskepartner er alle förnöyde med BD Stormline. Husker ikke om den har lommer... Men den er lett och finnes for runt tusenlappen på tilbud. Er en regnbukse men ganske smal med "modern" passform. MYE mindre posete enn Patagonia sin tilsvarende i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan bare istemme i et tidligere forslag her inne: Marmot PreCip-regnbukse. Jeg har brukt dette merket/modellen i snart 10 år.

Den første buksa jeg kjøpte måtte jeg bytte i fjor, men da hadde den også blitt brukt året rundt på overnattingsturer, sykkelturer, jobb, hverdag, med mer.

Jeg oppgraderte til den buksemodellen som har såkalt "full zip". Enklere å få på seg i en fei når jeg sykler og regnet brått øser ned.

Endret av Rino Holt Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.