Gå til innhold
  • Bli medlem

pulkdrag hund?


nudlerpåtur

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke prøvd hjemmesnekret, eller prøvd pulkdrag uten bøyle, men det som er fint med bøyle er at man enkelt kan gå fram, ta tak i bøylen og hjelpe hunden med pulken når det er vanskelige forhold. Jeg kunne personlig ikke tenke meg drag uten bøyle, men det er vel litt smak og behag og også litt avhengig både av type bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke absolutt påkrevet med bøyle, men en stor fordel. I tillegg til at det er praktisk å ta tak i er en viktig funksjon at den presser dragene ut fra hundekroppen. Hvis du ikke har bøyle må draget være stivt nok til å holde formen uten hjelp av bøylen.

Jeg vet ikke helt hvordan du så for deg å bruke plastrørene, men jeg er skeptisk til om det blir stivt nok. Hvis resultatet er for riglete risikerer du at rørene stikker hunden i siden, og det vil jeg gjette på at den oppfatter som skremmende.

På den annen side, noen plastrør koster ikke all verdens, så det er ikke noen stor bortkastet investering hvis det ikke skulle fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.