Gå til innhold
  • Bli medlem

Shimano speedmaster DX/Beastmaster FX


Elvefiske

Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe meg fiskestang og har lest meg opp til at Shimano Speedmaster og Beastmaster som gode stenger.

Noen her med erfaring fra disse, Eller hva man bør gå for? Prisklasse 2500.

Skal primært brukes etter ørret /elvefiske fra land.

Endret av Elvefiske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare erfaring med beastmaster, men da en stc variant som er delt i flere ledd. Den stanga er robust og grei og fiske med, men syns at kaste egenskapene kunne vært litt bedre, men det er kanskje en pris en må betale for å få ned transportlengden. Ellers så skal vel speedmaster være generelt sett ei bedre stang enn beastmaster om jeg husker riktig. Uansett er begge to gode stenger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tklami skrev (11 minutter siden):

Den stanga er robust og grei og fiske med, men syns at kaste egenskapene kunne vært litt bedre, men det er kanskje en pris en må betale for å få ned transportlengden. 

Neida, jeg har en 5-delt Berkley lettspinn som kaster overaskende bra 😊
Hardy har jo lagd Smuggler serien i mange år og har nydelige kasteegenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erstattet min todelte speedmaster med den tredelte BX serien. Er så fornøyd at det ble handlet inn en reserve på tilbud.

Fiskemessig synes jeg den tredelte serien blir mer følsom enn STC. I tillegg er transportlengden overkommelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Beastmaster var ikke på lager, Så fikk ikke sett nærmere på den, Så ble til at jeg havnet på en Shimano SpeedMaster DX 240L 8' 3-14g. Så får vi se hvordan denne fungerer fremover...😊

Hva slags snelle ville dere også foretrukket til denne stang typen?

Endret av Elvefiske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.