Gå til innhold
  • Bli medlem

Tull med trangia gassbrenner....


Knut Magne

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Eg har fått eit problem med min trangia gassbrenner for stormkjøkken. Den kan fungere heilt fint lenge, men så plutselig begynner den å fuske. Den brenner kun med laveste effekt sjølv om ventilen er heilt open. Dersom ein rister på gassboksen eller snur litt på den så guffar den opp til max, men den gir seg så fort boksen blir latt i fred igjen.

Gassboksen har vore nesten heilt full og temperaturen har vore rundt 10 grader.

Einaste mistanke eg har er at det kanskje har kome regn eller kaffi på brennhovudet. Då må den sjølvsagt rensast, men korleis? Den kan ikkje demonterast....

Nokon som har eit godt forslag, eller erfaringar med same problem????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyll i kondensfjerner. Et udmerket rensemiddel.

Har den gått helt tett, kan diu legge brennern i bløtt i "Primusrens"

Dette er: 1Ts sitronsyre, 2 dråper zalo. Varmt vann.

La ligge natta over.

Skyll med rent vann.

Rist.

Skyll i kondensfjerner.

En annen mulighet: Pakninga på koblinga til gassboksen, ev. ventilen her kan være tett. Denne kan demonteres og gjøres rein.

I tillegg bør du prøve en anna gassboks.

Håper dette hjelper.

Mvh.

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.