Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttrekk til pulk- hva bruker dere?


KS10

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ute etter et trekk til mitt keron 3gt for frakt på pulk. Vil ha en billigst mulig løsning og har da i utgangspunktet lyst til å se om det finnes noen skitrekk som er brede nok til å kunne romme dette teltet, istedenfor Hilleberg/Helsport sine poser. 

Hva bruker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå aner ikke jeg hva målene på et halvveis pakket keron 3gt, men kanskje får du plass i en skipose. De få gangene jeg har pakket telt på tilsvarende måte har jeg brukt skipose til langrennski kjøpt på XXL. Den er mer enn stor nok for mitt 2 p telt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sydde meg en pose av ripstopnylon. Verdens enkleste prosjekt. To sømmer er alt som trengs, og en snor til å lukke med (men lukking er ikke vesentlig, er den litt lang bare brettes den tilbake).

Min er rikelig stor til alle teltene mine. Glatt, myk og lett, så teltet sklir rett inn. Lukkes med en snor i enden, hvis jeg gidder å lukke den.

Stiv skipose med glidelås? Joda, det kan fungere det også. Men glidelåser har en tendens til å ryke, eire, sette seg eller å høgge ett hull i teltduken. Og e teltreprasjon koster vel mer enn en pulkpose?

C2EA15F0-2CF6-4F06-9A12-9AEFF3F725B2.jpeg

AE42D142-DEA4-4B90-A712-5C85E982CA1E.jpeg

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

virrma skrev (9 timer siden):

Jeg ruller bare sammen teltet uten pose, har aldri savnet det.

Det går også fint ja. Men man må være obs på at man ikke har stenger som stikker ut, og barduner som kan henge ut. Det kan fort bli skade på teltet om man ikke er obs på dette, spesielt i kupert terreng.

Jeg pleier faktiske å dele stengene i 3 (siste biten er kun ett par ledd), for at ikke teltet skal bli lengre enn pulken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2021 at 2:42 PM, Marius Engelsen said:

Jeg sydde meg en pose av ripstopnylon. Verdens enkleste prosjekt. To sømmer er alt som trengs, og en snor til å lukke med (men lukking er ikke vesentlig, er den litt lang bare brettes den tilbake).

Min er rikelig stor til alle teltene mine. Glatt, myk og lett, så teltet sklir rett inn. Lukkes med en snor i enden, hvis jeg gidder å lukke den.

Stiv skipose med glidelås? Joda, det kan fungere det også. Men glidelåser har en tendens til å ryke, eire, sette seg eller å høgge ett hull i teltduken. Og e teltreprasjon koster vel mer enn en pulkpose?

C2EA15F0-2CF6-4F06-9A12-9AEFF3F725B2.jpeg

AE42D142-DEA4-4B90-A712-5C85E982CA1E.jpeg

Hvor kjøpte du stoffet til posen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS10 skrev (1 time siden):

Hvor kjøpte du stoffet til posen? 

Har ikke funnet bra alternativ i norge. Men 40D (og 30D) ripstop fra e-bay har jeg brukt til teltposenposen, pakkposer, vindsekk og snart fotposer.

Vindsekken er helt fabelaktig som pauseplagg til toppturer og havpadling. Jeg har skjøtet på litt i lenden, slik at den er lettere å dra igjen under skistøvlene når jeg har satt meg ned, så har jeg litt ekstra lengde til å trekke inn hodet.


 

 

Endret av Marius Engelsen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.