Gå til innhold
  • Bli medlem

Langrennski til 9åring - nybegynner


Geitebukk

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ei jente på 9 år og ca 145cm høy. Hun har gått litt på ski tidligere, men anser henne fortsatt som nybegynner.

Noen som har tips til hvilken ski og sko man bør gå for? Smøreski/ felleskostnader eller smørefri? Tips til konkrete ski mottas. Er ikke noen racer på smøring så må ha det med i vurderingen og.

På forhånd takk for tips.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjell Iver skrev (2 timer siden):

Jeg tror kanskje spørsmålet er litt for lite spesifikt. Hvor skal dere gå på tur? Er det oppkjørte løyper eller tråkker dere spor selv?

Det blir mest i oppkjørte løyper. Blir nok turer til skisentre rundt bla. Bergen og Voss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå bare kjøpt brukte felleski, evt felleski på tilbud i butikk. Felleski fordi du ikke er så kjent med smøring. Merke spiller liten rolle, du skal ikke gå proft nå likevel. Hun vokser veldig fort fra størrelsene nå. Jeg har kjøpt brukt i alle år og ungene har stor skiglede. Først for to år siden fikk vesla på 13 ski som hun ikke har byttet ut, minsten på 10 får arve hennes eller jeg kjøper brukt. 
 

Lokale Facebookgrupper for kjøp og salg er en fin greie nå når ikke skimarkedene finnes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imp skrev (12 timer siden):

Jeg ville nå bare kjøpt brukte felleski, evt felleski på tilbud i butikk. Felleski fordi du ikke er så kjent med smøring. Merke spiller liten rolle, du skal ikke gå proft nå likevel. Hun vokser veldig fort fra størrelsene nå. Jeg har kjøpt brukt i alle år og ungene har stor skiglede. Først for to år siden fikk vesla på 13 ski som hun ikke har byttet ut, minsten på 10 får arve hennes eller jeg kjøper brukt. 
 

Lokale Facebookgrupper for kjøp og salg er en fin greie nå når ikke skimarkedene finnes. 

Takk for svar. Tenker det er det fornuftigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.