Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakenpose til dun-sovepose


Anbefalte innlegg

Fikk en Rago Pro Down X-Trem sovepose til jul med personlengde 185 cm.

ønsker bevare denne så godt som mulig i mange år fremover. Har hørt lakenpose er tingen.

Har lest litt om disse og skjønt at silke er det beste.

Har sett på denne, men den er lenger, 225CM, er det et problem?

https://www.xxl.no/helsport-lakenpose-silke-fasong-bla/p/1001053_1_style

Er det eventuelt noen bedre alternativer? Så lurer jeg på, hvordan oppbevarer man lakenposen, inne i soveposen hele tiden, eller utenfor når den ikke brukes?

Hvordan er det å ligge i, noen som har personlig erfaring?

Jeg sover stort sett i hengekøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At den er for lang er ikke så stort problem annet enn vekt og evt. at du får litt ekstra stoff å ligge på.

Hvis lakenposen er tørr og fin om morgenen og du skal overnatte flere netter ville jeg bare latt den ligge i soveposen, men hvis den er fuktig ville jeg tatt den ut slik at du lettere kan tørke den ved anledning og unngå at fuktigheten beveger seg over i soveposen. På dagstur ville jeg lagt den inni før avgang og tatt den ut på morgenen (og selvfølgelig vasket den når jeg kommer hjem).

Jeg er noe delt på om lakenpose er en god løsning eller ikke. Jeg brukte det mye tidligere, mest for å beskytte soveposen, men syntes det var litt vel styrete og ikke særlig behagelig. Ser for meg at det vil bli enda mer krøll i en hengekøye. Har i ettertid funnet ut at det å sove med fullt (og fortrinnsvis rent) ullundertøy fungerer vel så bra, for det viktigste for å beskytte posen er å unngå direkte kontakt med hud og unngå å svette ved å justere glidelåsene og spesielt den nedre glidelåsen ved behov. Så jeg bærer heller med meg mer ullundertøy enn en lakenpose. Men jeg er som sagt ikke fullstendig overbevist i den ene eller andre retningen og vurderer å gi lakenposen en ny sjanse for å utvide bruksområde til en 3-sesongspose jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.