Gå til innhold
  • Bli medlem

Vind-/skallvott med strikk som festes til underarm


jevne

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en god skallvott som enkelt kan tas av uten å ta ut innervott og/eller liner for å tillate små oppgaver (f.x. justering av barduner), uten å være redd for at votten blåser vekk.  

Ser f.x. at Hestra sin pullover mitt ikke ser ut til å ha dette, men man kan alltids kjøpe en strikk som gjør denne jobben, men det krever jo at votten har et sted å feste denne. 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får kjøpt løse handcuffs til Hestra sine votter og de fungerer fint å feste på pullover mitt. Tror jeg har fått festet dem på de fleste av vottene mine, selv 100 kroners vottene fra Felleskjøpet ;) Det er ofte en hempe av et eller annet slag inni eller utenpå votten (men jeg skal ikke si at det er en universal regel) og disse er slike som tres gjennom seg selv og ikke krever noen spenne for å feste
f.eks. kan den lappen som størrelsen står på være sydd som en hempe.  

Bildet er Hestra hancuffs på Hestra pullover mitt 

20210108_152407.jpg20210108_152407.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker bedre små karabinkroker på hansker og skallvotter.

På vinteren bruker jeg bare Trollveggen 5-finger hansker, den kan jeg gjøre nesten alt med og de er varme og vanntette. Om dette blir kaldt drar jeg over hestra skallvotter, de har tilsvarende karabinkroker. Fester de i en løkke på buksen eller hoftebeltet på sekken.

Ett øyeblikksbilde fra teltet og de små karabinkrokene:

64094050-441E-4F3A-9B6C-69DF4D26ABD3.thumb.jpeg.4dfd4efb8a3d7d914c6a78bff0c66ada.jpeg

Skallvottene har jeg sømforseglet, fordi sømmene tar inn vann.

På lange turer har jeg med ett tørt reservepar ullvotter, for hvis jeg svetter mye på hendene, og det blåser kraftig opp, kan jeg blir veldig kald på fingrene. Men svært sjelden i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnorreL skrev (1 time siden):

@Prebb Neida, du kan se på bildene at man kan ha stroppene utenpå jakken. 

Ah... tolket bildet som at det var hvordan det så ut under jakken... Tenkte man møter samme problematikk man får når man har bukseseler på en bukse uten «drop Seat» og man ønsker å gjøre sitt fornødne i det fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg klatrer is så tar jeg de hanskene jeg klatrer med og legger innenfor jakka på bryst/mage når jeg kommer til standplass (bytter til grovere/varmere hansker), og så bytter jeg tilbake når det er min tur til klatre igjen (og hanskene holdes noenlunde varme). Gjør det forsåvidt eller i fjellet også når hanskene på av for litt "fikling" med utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

På noen av mine votter har jeg prikket et lite hull og dratt en myk, halvtykk snor igjennom med en løpeløkke til å tre rundt håndleddet. Det funker ganske bra og er bort imot gratis! Så danne dinglede votter har dog en vis evne til å huke sig opp i "bevegelige" deler likesom skjærf. Frarådes å bruke i nærheten av maskiner i drift.😜

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.