Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory Baltoro 95L og pakking


Anbefalte innlegg

Hei! Veldig fornøyd med min Gregory Baltoro 95L Pro på de aller fleste punkter. Men når det kommer til rommet til soveposen så er jeg ikke helt fornøyd. Dette kan være at det faktisk være et tulleproblem fra min side som baserer seg på mangel på erfaring eller at systemet ikke er fult så smart. Jeg tipper det første og strekker meg da ut til dere vandte turfolk!

Jeg ergrer meg over at «skilleduken» mellom hovedrommet og rommet hvor soveposen ligger ikke er tett og at duken som skiller av, eller holder soveposen på plass er liten. Slik at alt blir liggende hulter til bulter

når jeg pakker så pakker jeg alt inne i sekken, og det første jeg gjør når jeg finner meg en camp er å slå opp telt, kaste ut liggeunderlaget og soveposen slik at dette får lufte seg til kvelden. Og med det så er det absolutt fult kaos i sekken og alt ligger nederst i soveposerommet. Føler jeg bruker unødvendig tid på å pakke om sekken hver dag. Om det spiller noen rolle så er jeg en 3 sesongers turgåer.

Hvordan pakker folk sekken sin, er spm mitt? Bruker dere skille duken? Pakker dere heller sekken i 3-4 vanntette pakkposer slik at det ikke er noe problem? Eller akseptere dere kaos?

Tar i mot alt av tips! Eller gjerne henvisninger hvor dette har vært tatt opp tidligere, prøvd å søke litt men ikke funnet mye!

Endret av Grunnlovsbygdas sønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de to andre sa. Man ønsker å pakke tett og det tyngste inn mot ryggen og gjerne litt lavt nede. Med skilleveggen, blir det luftlomme som ikke er bra. Har du ikke pakksekker kan du bruke bæreposer for å skille tingene. Men jeg pakker sekken hver dag siden de største tingene blir dratt ut i camp hver dag uansett: matlaging, telt, liggeunderlag og sovepose. Da er det omtrent ikke mer i sekken utenom klær som er i en egen pakkpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser argumentasjonen og det er vell det jeg kom frem til selv. Men pakker selvfølgelig tett slik at jeg bruker soveposerommet til mer enn bare soveposen om det er plass til det.
 

Har pakkposer og sitter i dette øyeblikket å prøvepakke sekken for å bli ordentlig kjent med den til sommeren(passe klar for de varme dagene for å si det slik)Ser jo at det er fornuftig å gjøre det på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ser på slike skilleveggar og ekstraåpningar som unødvendig gimick som bare gjer sekken tyngre, og skulle gjerne sett at sekkane var utan slikt. Eg brukar det uansett ikkje. Alt vert pakka nedi frå toppen, lagvis og ryddig. Det som skal ut fyrst, ligg på toppen.

Men så er eg ikkje tresesongsvandrar heller. Stort sett bare ein sesong i gongen, til nød 2 sesongar enkelte gonger akkurat i overgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på baltoro sekken så bruker jeg ikke den skilleveggen. bruker pakkposer som de andre nevner og syns ikke det blir noe rot av det. sekken kan uansett åpnes på foran slik at en få adgang til alt innholdet. så har ikke tenkt noe spesielt på det egentlig. Min andre storsekk som er norrøna synckroflex har et såpass stort skillerom at jeg får plass til akkurat sovepose, liggeunderlag og tøy, Så på akkurat denne sekken så bruker jeg skilleveggen siden den passer fint til hva jeg har med av utstyr, alt pakkes selfølgelig også her i pakkposer. teltet legger jeg da øverst i sekken,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

På denne sekken er det pakkremmer til å henge ting under sekken. Her henger jeg packraften, men pakkremmene er i korteste laget. Pakkremmene er festet til sekken i en løkke og kan enkelt skiftes.

Er det noen som vet om det er å få kjøpt nye pakkremmer som er litt lengre?
Den andre enden som remmen låses til  er festet i sekken, så låsen må være lik den som sitter der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.