Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge på langs


Rasoul Izadi

Anbefalte innlegg

Rasoul Izadi skrev (28 minutter siden):

Hei dere gode folk!😀 

Tiden nærmer seg for meg. Den 2.6. Starter jeg min tur nordover. Jeg takker for all god tips og råd jeg har fått. Det har vært vanskelig å bestemme seg for detaljer vedr ruten. Jeg har kommet frem til følgende " veien blir til mens jeg går". Jeg tar med meg bilen som skal være pakket med all nødvendig mat og utstyr. Jeg må gå til og fra bilen med jevne mellomrom. Håper på litt hjelp underveis ellers må jeg ta kollektiv transport ved hver etappe. Jeg kommer til å følge DNT sin røde linje så langt det er mulig, med kortest distanse mot nord. Ryggsekken skal pakkes for maks 2 uker om gangen noe som blir avgjørende for hvor hver etappe skal avsluttes. Dette bestemmer jeg meg for underveis. Den første etappen skal vær kort. Lindesnes- ljosland. 

Oppdatering via @rasoulsonqori 

Bil? Gå til og fra bilen.? Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
REJOHN skrev (1 time siden):

Siste rapport fra Suldalsheiene er at det ikke vil være snøbart før ute i juli (1. august ble nevnt). Jeg har tretti års erfaring som tilsyn på turistforeningshytte som ligger 600 moh. Jeg kan normalt gå inn til hytta 1. juni. Det blir ikke spesielt mye tidligere dette året.

Til fots i dyp snø er en "overraskelse" for mange...

Takk for info. Jeg er forberedt på dette og vil gå langs alfarvei der det kreves. Jeg føler meg ikke trygg på ski med tung sekk og en Malamut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kar som kjörte hemifrån, la ut depot över hele Norge, satte bilen i norr og tok sen flyet ned till Lindesnes og begynnte å gå. Kanskje kan du bruke deg av en lignende strategi ibland. Bare ett tips :)

Å så kan Setesdal Austheiene ha mindre snö en Vestheiene. Se på senorge.no. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasoul Izadi skrev (5 timer siden):

Jeg sender ikke depot, men ta med Caravellen med alt jeg trenger. Den parkeres ved endepunkt ved hver etappe, slik at jeg går mot bilen. 

Du må gjerne oppdatere underveis! Kanskje fjellforums brukere kan hjelpe deg med transport eller flytting av den bilen om det trengs. Kan ikke skjønne annet enn at det blir mye att og fram ellers. Men utrolig bra plan :) Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Ericsson skrev (5 timer siden):

Det var en kar som kjörte hemifrån, la ut depot över hele Norge, satte bilen i norr og tok sen flyet ned till Lindesnes og begynnte å gå. Kanskje kan du bruke deg av en lignende strategi ibland. Bare ett tips :)

Å så kan Setesdal Austheiene ha mindre snö en Vestheiene. Se på senorge.no. 

Hjertelig takk for info. Og god tips 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (3 timer siden):

Du må gjerne oppdatere underveis! Kanskje fjellforums brukere kan hjelpe deg med transport eller flytting av den bilen om det trengs. Kan ikke skjønne annet enn at det blir mye att og fram ellers. Men utrolig bra plan :) Lykke til!

Det ville ha vært til stor hjelp om noen kunne hjelpe med bilen. Takk for tipset, men ellers ja det blir mye att og fram. Tusen hjertelig takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.