Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Dunlekasje fra ny Rago Pro Down X-Trem vintersovepose

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk meg en  Rago Pro Down X-Trem vinterdunpose til jul og hadde natt til i dag 03.01 min første natt i den.

På morgenen merket jeg at flere dun hadde kommet ut av posen. 

Er dette normalt på en slik pose, eller noe som må repareres?

Jeg vil ikke ende opp med en pose tom av dun, spesielt ikke når den er såpass kostbar som denne er.

Jeg har lagt ved noen bilder av dunene

Har også mailet Helsport for å høre hva dem mener.

135953045_10157282284606739_1629677878417998047_o.jpg

135531895_10157282284306739_4087475005133901789_o.jpg

135504803_10157282283626739_2881956592514762749_o.jpg

135189363_10157282091816739_8248066430266099535_o.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3-4 små fjon er ikke noe å bry seg med.

Min erfaring er at dunlekkasje er størst med en gang posen er ny, kanskje hullene i sømmene jobber seg litt igjen etter litt bruk.

Men klart, er det mye over lang tid er det en feil på produktet. Alle mine dunprodukt har mistet noen små fjon i begynnelsen, så går det over til nesten ingenting etterhvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt lekkasje av fjær fra en dunpose er normalt. Hekta på tur har en informativ artikkel om soveposer her:

(Logg inn for å se skjult innhold)

Sitat derfra: "En dunpose vil alltid kunne lekke litt dun (det er ikke dun, men fjær som lekker). Ikke dra ut disse, men prøv å komme til på baksiden og dra dem inn igjen i posen. Maser hullet der duna kom ut med fingrene dine så blir posen tette igjen. Det er svært sjeldent mer enn små promiller av duna i posen som lekker, så dette har lite eller ingen betydning for varmen til posen."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av tesk
      Jeg var i kontakt med Helsport for å få kjøpe en ny topphatt til min Varanger 8-10 camp etter at jeg hadde brent den originale. 

Ble enig med en hyggelig dame hvilken topphatt jeg skulle kjøpe fra hjemmesiden til Helsport

Siden min lavvo har innvendig regulering valgte jeg produktet «Topphatt 8-10, innvendig regulering»
      Til min store overraskelse var det en lang pakke som kom i posten. Topphatt med spiler? Jeg har ikke spiler i den originale topphatten. Noen som vet hva jeg bør velge for å få en topphatt uten spiler, men MED innvendig regulering?

• Av lougil
      Jeg er på utkikk etter en forholdsvis lett og varm dunpose til tidlig vår/sen høst. Jeg har fra før av sovepose til sommersesongen + flere lakenposer og godt liggeunderlag for ekstra isolasjon.
      Etter å ha gjort litt rask research på dunposer til maks ca. 3000kr, så endte jeg opp med disse kandidatene (jeg er 172cm lang):

Vil gjerne ha noen innspill på hvem av de som gir mest varme og kvalitet for den prisen?
      Vekt og pakkvolum har også litt å si, da jeg gjerne vil bruke på den på lengre turer med sekk også. Har fyllvekt stor betydning, eller er det FP som er viktigst?
      Cumulus Alaska blir kanskje noe dyrere til slutt med frakt og toll, men ser den har fått gode reviews her på forumet.

Hvis det er en dunpose du kjenner til som slår disse, så del gjerne
    • Av finnemarkspeider
      Er det noen som vet noe om dette teltet? Spurte Helsport og dem hadde ikke noe informasjon

Tenkte på når de ble produsert

• Av fvangdal
      Hei, 
      Er i markedet for å kjøpe et 4-sesongs telt/vintertelt primært. Har sett og lest meg opp på Svalbard High 3 Camp som jeg vurderer fra XXL nå: 
      .  Det kommer primært til å bli brukt på lengre turer som Hardangervidda, MASSIV og forhåpentligvis en vintervariant av Norge på langs etterhvert. Jeg trenger altså et solid telt som skal vare en stund fremover. Disse turene foregår åpenbart med pulk, men enkelte andre vinterturer vil kunne gå med sekk. I hovedsak vil teltet bli brukt på tur med to personer (og kanskje hund). 
      Det jeg da lurer på er om dette vil være et godt og sikkert valg for turene som er skissert, eller om som har enda bedre peiling og mer erfaring har noen tips/innspill som bør vurderes før jeg eventuelt kjøper dette. 
      Setter stor pris på alle svar! På forhånd takk for hjelpen  
      /Fredrik
    • Av Pettit
      Ser det er noen eldre tråder rundt teltet fra juni når teltet kom. Da var det ikke mye erfaring å høste. 
      Har noen mer å melde nå?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.