Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor har du vært på tur i dag - 2021


Heriks

Anbefalte innlegg

Annonse
Luesveis skrev (3 timer siden):

Måtte ha meg en natt ute, selv om det var bare en uke siden jeg kom hjem fra forrige tur.  Tok gammelteltet (Hilleberg Nammatj 2 kjøpt i 2003 eller 2004) på en nostalgitur til Mellomkollen-området i Maridalen.  Med ferskmat og øl til middagen, og medvind på sykkelturen innover Maridalen, ble det nesten luksustur.

20210814_173345.thumb.jpeg.a582c7e9a0a9d4299573b33413cce572.jpeg

Medvind og øl i sekken høres ikke helt feil ut... 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (15 minutter siden):

Det ble en nydelig solotur til Lifjell i helgen. Formålet var både slappe av med bok og litt dedikert fisking for å få årets første spise-fisk.

Jeg gikk inn fra Grimås, og gikk ikke lenger enn til Gråntjønn for fredagskveldens camp, og dermed inn til Store Tjorbuvatn på lørdag. Her satt jeg opp teltet på en meget utsatt plass for vinden (just because). Abisko Shape teltet har vist seg å takle mye vind veldig godt, uten å blafre spesielt mye. Med såppass mye vind "perfekt" inn på teltets retning fungerer det veldig fint å regulere luften inn til teltet med ventilasjonsluken også, avhengig av hvor luftig jeg vil ha det.

Siden jeg ikke hadde planer om å gå så langt tok jeg ikke fjellstøvlene, men Alfa Drift Advance skoene. Dette ville jeg ikke gjort på samme tur igjen. Det var veldig mye vått myr-terreng spesielt ovenfor Gråntjønn og Tjorbuvatn. Selv om skoene har Gore-Tex membran tror jeg ikke den er spesielt effektiv. Ja, mye av vannet kom nok inn via anklene fra våt bukse og vått gress, men skoene ble gjennomgående våte uansett, uten at jeg tror jeg tråkket altfor dypt i myrene. Heldigvis så tørket de også ganske raskt.
Skoene blir nok forbeholdt finværsdager fremover. Jeg synes vel egentlig også at fjellstøvlene sitter bedre på foten uansett.

Fisking har jeg ikke bedrevet noe særlig aktivt før, kun med andre og da helst lånt utstyr frem til i år. Da ble det en spesielt stor seier å kroke på en fin ørrett som gikk rett i stekepanna for en nydelig kveldsmat. Dette ble også min første sløying av ørret, noe som var en del enklere enn jeg hadde forestilt meg.

Fisken som gikk i panna
IMG_3807.thumb.JPG.b539461405bf32d442a1063dd64c6a77.JPG
 

Det var en del regn i løpet av helgen, men solen tittet også frem mye av tiden. Her fra lørdag kveld.
IMG_3819.thumb.JPG.879efb419bfc5408e399195563eaedf0.JPG

Egg og bacon-frokost er obligatorisk for meg på helgeturer
IMG_3830.thumb.JPG.f1a6acbbfbc23b57529988e12cde2201.JPG

 

Kjenner meg igjen i feil skovalg. Ikke lenge siden jeg valgte lave sko i altfor soggy terreng. Det ble 3 dager i våte sko.... 🚿

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To netter langs østgrensa av Øyerfjellet for å se på to tjern som ikke er besøkt tidligere. Det første var nok fisketomt som antatt pga dybden, men rikt på marflo. I vann nummer to hørte jeg dem vake fra soveposen når det mørknet, men jaggu var det godt å bare bli liggende også ..

IMG_3974.jpg

IMG_3976.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.