Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig skalljakke?


Tor123

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en skalljakke som ikke koster skjorten. Helst under 2 000,-. Tar gjerne imot tips om bra nyttårssalg også :)

Har ikke veldig mye turerfaring, så jeg trenger bare en grei allroundjakke som er noenlunde solid. Skal hovedsakelig brukes i skog og fjell rundt Trondheim.

Pusteegenskaper er ikke kjempeviktig, men fint hvis det er mulighet for lufting. Det viktigste er at den tåler en del regn og mye vind.

Ser at jakker med gore tex fort blir langt over budsjettet. Trenger jeg egentlig det til mitt bruk? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte før sommerens laksefiske jakke fra RevolutionRace/FritidsFabriken for å teste ut og også spare den dritdyre Arc'teryx jeg gjerne bruker på turer der jeg absolutt vil holde meg tørr over tid.

 

Jeg har ikke hatt noe å utsette til nå på den jakkens evne til holde vær og vind ute. Brukt i Finnmark så lenge jakke har vært påkrevet undrer laksefiske, padling på elv og transport i busker og kratt i sommer...

 

Tegner med dette kan være et alternativ å kikke på.. 

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom https://sportoutlet.no/, de har butikk på Lade ser det ut som. De har billige jakker, bla fra Heldre, Vikafjell og OR. Har en skalljakke og bukse fra Heldre selv som er helt ok og tåler masse vær og vind som brukes på turer. 

Et alternativ fra Vikafjell: https://sportoutlet.no/product/64207

Det hender og de har stativer med mer kjente merkevarer til gode priser. I Arendal fant jeg Mammut-skalljakker en gang til en veldig billig penge.

Ville jo og sjekket brukt, Finn.no feks. Der kan man nok stadig gjøre kupp på noen som selger jakker som er lite brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Bergans superlett. Har hatt denne noen år nå, helt vanntett, lett og solid. Eneste er at jeg savner en brystlomme på den. ligger på til 1799 på xxl akkurat nå. Har sett den tidligere på tilbud for rundt tusenlappen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Haglöfs Roc Spirit på Finn.no. Ei fantastisk jakke som koster over 5000,- i butikken. På Finn.no ga jeg 1000,- fordi eieren ikke passet den lenger.

Det er masse pent brukt friluftstøy på Finn, og med litt tålmodighet kan du få veldig mye jakke for pengene der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.