Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av stor sekk til dame


veroe

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Osprey kyte 66 damesekk fra før, men ser at den tidvis kan bli noe liten, spesielt om jeg skal på tur med barna eller om vinteren der utstyret tar litt mer plass.

Kikker på Osprey xena 85 og leser mye bra om denne sekken, men jeg har lite å sammenligne den med. Er det andre sekker i samme baner som kan anbefales?

Jeg er ca 158-160, så kan ikke ha en veldig lang sekk. Bergans har passet dårlig til min rygg av det jeg har prøvd tidligere. Får ikke prøvd i butikk, i risikogruppe så ikke akkurat ideelt å farte rundt i butikker nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
finnjpedersen skrev (8 timer siden):

Trollhetta Lady 75 er meget ok sekk for ikke altfor tung last (max 20-25kg)

Begge damene i familien har den og er svært happy. 

Lokket kan bli hoftetaske eller dagstursekk. 

Obs. regntrekk må kjøpes utenom eneste minus. 

Ligger noen videopresentasjoner på nett for mere detaljer. 

Jeg har sett på den, men er noe skeptisk da alt jeg har prøvd av bergans er forferdelig på ryggen min. Det eneste jeg har eid av bergans er en langtursekk som jeg eier og ligger lengst bak i boden, husker ikke navnet på den, og bæremeisen deres. Solgte unna bæremeisen og kjøpte Osprey som erstatning for sekken. Men det kan jo hende de har blitt bedre, det jeg har prøvd har jeg aldri klart å stille inn til ryggen min, selv i butikk. Husker irriterende nok ikke om jeg prøvde Trollhetta lady 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmtvann skrev (8 timer siden):

Jeg har Gregory Deva og har vært ganske fornøyd med den. Har også kort rygg. Men dette er jo veldig individuelt så det er egentlig viktig å prøve. Kanskje bestille hos noen som har fri retur, så du i hvert fall kan prøve et par forskjellige? 

Den har jeg sett litt på ja, hvordan er det å feste ting utenpå sekken? Må snoke på et par demovideoer tror jeg, synes den ser noe simpel ut av en eller annen grunn, noe den sikkert absolutt ikke er. Spørs om det bare er jeg som sunnmøring som veier ulempene godt opp mot prislappen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt både Deva og Xena, Deva var ikkje noko for min rygg. 

Men båe er gode sekker, så det vil vere smak og behag. Bestill begge heim og prøv dei på rygg med oppakning, gå med dei litt dersom mogleg. Som eit minimum heime og opp og ned trapper. Minimum ein halvtime tenkjer eg, før ein kjenner eventuelle trykkpunkt som ikkje er god.

Det er diverre ingen automatikk i at den sekken som uniddelbart kjennes god ut er den som er best etter ein dag på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veroe skrev (5 timer siden):

Den har jeg sett litt på ja, hvordan er det å feste ting utenpå sekken? Må snoke på et par demovideoer tror jeg, synes den ser noe simpel ut av en eller annen grunn, noe den sikkert absolutt ikke er. Spørs om det bare er jeg som sunnmøring som veier ulempene godt opp mot prislappen 😅

😁 Jeg fester vanligvis så lite som mulig utenpå sekken, blir stort sett med liggeunderlaget og noen ganger jervenduk eller gåstav. Det fungerer helt greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.