Gå til innhold
  • Bli medlem

Anorakk


KV

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg liker godt Fjällräven Singi anorakk, det er en "god gammel" anorakkdesign, i den klassiske blandingen av bomull og polyester.
Den er robust, romslig, har glidelås i sidene for lufting (og enklere av- og påkledning) og stor, god hette med juksepels.
Den er stor i størrelsen, det er det eneste plagget jeg har som jeg måtte ned i str. M for at den skulle passe meg fint.
Kan absolutt anbefales.

Singi.jpg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn J skrev (1 time siden):

Jeg liker godt Fjällräven Singi anorakk, det er en "god gammel" anorakkdesign, i den klassiske blandingen av bomull og polyester.
Den er robust, romslig, har glidelås i sidene for lufting (og enklere av- og påkledning) og stor, god hette med juksepels.
Den er stor i størrelsen, det er det eneste plagget jeg har som jeg måtte ned i str. M for at den skulle passe meg fint.
Kan absolutt anbefales.

Singi.jpg

Hei,

Er du fornøgd med luftinga i sidene? Og får du ut fuktigheten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, KV said:

Hei,

Er du fornøgd med luftinga i sidene? Og får du ut fuktigheten? 

Åpningene i sidene fungerer fint som lufting. Angående fuktighet innenfra (svette) er det slik at bomull/polyesterblanding puster bedre enn skalljakker med membran, men jeg husker en av disse polfarerne (kanskje Ousland) sa at når man er ute på langturer vinterstid i sterk kulde er det viktig å unngå å bli svett. Blir man svett blir man våt, blir man våt blir man kald, og blir ytterklærne våte fryser de til et ispanser. Litt svette kan man ikke unngå, men ta det heller roligere, og pass på å ikke bli helt våt av svette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bruker en Norrøna Sydpol microfiber anojakke (og tilsvarende bukse) Den regnes av gamle kjennere, som en av de beste microfiber anojakker, men ute av produksjon nå. Puster bra, bra lufting under armene, romslig hette, innsnøring i liv og forneden , rumperem - kort sagt alt som hører til fjellanojakke. Ikke noe å si om den.

Jeg har en i str. xxl til salgs, fordi de er romslige i størrelse, derfor for stor til meg som ellers bruker xxl - merkelig nok også i buksen, som altså ikke er for lang. Du bør altså være ca. 1,90 m og ingen pingle, men en røslig kar! Pen stand og rød! Ser knap brukt ut. Jeg kan sende etter nyttår mot en beskjeden kompensasjon fx. 500kr.?

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/27/2020 at 12:40 AM, elgen said:

Jeg bruker en Norrøna Sydpol microfiber anojakke (og tilsvarende bukse) Den regnes av gamle kjennere, som en av de beste microfiber anojakker, men ute av produksjon nå. Puster bra, bra lufting under armene, romslig hette, innsnøring i liv og forneden , rumperem - kort sagt alt som hører til fjellanojakke. Ikke noe å si om den.

Jeg har samme jakken, men er ikke så imponert over pusteegenskapene. Den er laget av plast (100% polyester) og blir fort klam synes jeg. Min henger mest i skapet nå, vinterstid fortrekker jeg heller bomull eller blanding av polyester/bomull for litt mer slitestyrke.
Bortsett fra det, er det jo heller ikke en anorakk (som trådstarter spør etter). Anorakker har fordelen med store, praktiske lommer (kartlommen øverst og stor votte- og diverselomme nedenfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en godt brukt Fjellreven nr8 som jeg har hatt noen år nå. Den har blitt en favoritt hos meg på de tørre dagene høst/vinter/vår, og er suveren på hardeste vinteren, også i sterk vind. Litt for varm på sommeren.
Normalt bruker jeg str. M/L i jakke, men denne måtte jeg ha i Small, og fortsatt har jeg god plass til en tynn dunjakke under. Stor og dyp hette som går over hjelm, høy krage og når godt ned over rumpa.  Det er en tung og robust bomullsanorakk, men er dessverre overpriset spør du meg (kostet rundt 4-5000 da jeg kjøpte den). Har i tillegg fått sydd inn knapper nederst på sidene for å avlaste glidelåsene som får mye juling etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.