Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynnertelt


HenrikD

Anbefalte innlegg

Er fersk i gamet og har innsett at et skikkelig telt bør være på plass. 2 voksne personer, turer på inntil en uke vår/sommer/høst. Jeg har sett på Helsport Breheimen 3 hos XXL, og synes det virker som et tålelig bra kjøp. OK plass er viktig, men vil ikke bære mer enn nødvendig. En Superlight variant hadde selvsagt vært å foretrekke, men det blir fort dobbel pris. Vil veldig gjerne ha mulighet til å sitte oppreist i teltet, noe som ikke er mulig på feks Helsport Rondane.

Noen tips eller synspunkter? Ser teltet har fått gode mottakelser i andre tråder på forumet. 

En annen ting, vil gjerne ha footprint til teltet. Ser ikke ut som XXL eller Helsport har det, hva gjør man da? Finner noe som likner og klipper til, eventuelt lager selv?

Endret av HenrikD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen erfaring med Breheimen selv, men har fått studert det oppslått og synes det virker som et veldig ålreit telt som er litt annerledes enn de andre tunnelteltene i Helsportporteføljen. Helt OK vekt også, ligger vel et kilo over 3-mannstelt i Superlight-segmentet? Skulle sjekke på hjemmesidene til XXL, men finner ikke noen av Breheimen-teltene der lenger...

Grunnen til at du ikke finner footprint er nok fordi dette er en modell som kun produseres for XXL. Jeg har footprint til alle teltene mine, men det er sjeldent at det blir med på tur; mest på grunn av vekt, men har innsett at jeg sjeldent savner det. Synes det er greit med en semi våtsone i ytterteltet, og slipper å tenke på ekstra brannfare med primus og bensinsøl. Et greit alternativ kan være å ta med et helt eller halvt skumunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsolgt i XXL sin nettbutikk, linken jeg la ved fungerer. Noen varehus har igjen, hadde det ikke vært julaften om 3 dager hadde jeg kjøpt det allerede 🙂

Ca 1 kg tyngre enn feks Fjellheimen Superlight 3 Camp ja.

Endret av HenrikD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.