Gå til innhold
  • Bli medlem

Puldrag med "klips"


Geso

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en brukt pulk, og dette draget fulgte med.
Det står Fjellpulken på draget, men jeg kan ikke finne noen sele som har denne klipsløsningen fra Fjellpulken.

Noen som har noen ide om hvordan dette er tenkt brukt?

 

20201216_075409.thumb.jpg.a409ece90e2f746d5f9c6ec454551da9.jpg20201216_075404.thumb.jpg.48e64c9a17ae136e79929680c62f6ae6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke mye til Fjellpulkens utstyr, men tipper det her er en hjemmesnekret løsning forrige eier har gjort. De rød klipsene ser vel originale ut, og er vel tiltenkt motsatt klips på sele. I mangel av slik sele, eller defekt klips er det mekket på en løsning med BGB kroker for å få festet i vanlig D-ring som mange seler og sekker har. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellfant skrev (3 timer siden):

Slik ser Fjellpulken sitt originale dragfeste ut:

Er klar over det, det er derfor jeg lurer på hva slags klips som står på dette draget :-)
Dette draget er sikkert noen år gammelt.
Kunne i og for seg tenke meg å bytte til standard løsning, men usikker på hvordan jeg skal få det til.
Det står fjellpulken på draget....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett sånne klips for noen år siden. Du fikk ikke med selen? Der kan de klipses rett inn. Det ser ut som forrige eier har laget til en annen løsning. Bare å klipse inn krokene i D-ringer i selen evt hoftebeltet på sekken. Ulempen med den er at det kan bli litt slakk mellom draget og deg, men det kan funke helt greit det og.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geso skrev (4 timer siden):

Er klar over det, det er derfor jeg lurer på hva slags klips som står på dette draget :-)
Dette draget er sikkert noen år gammelt.
Kunne i og for seg tenke meg å bytte til standard løsning, men usikker på hvordan jeg skal få det til.
Det står fjellpulken på draget....

 

Bør ikke være spesielt vanskelig å bytte til nytt håndtak med fjærbelastning. Ser ut som håndtaket på draget ditt er poppet fast. I så fall borer du ut popnaglen og da er mest sannsynlig håndtaket løst. Skulle det være limt i tillegg kan du bruke en varmluftpistol så limet blir mykt og trekk deretter håndtaket av.

Ser på bildet i linken @Fjellfant la ut og det kan se ut til at det er tilsvarende hull i det nye håndtaket også. Da er det enkelt å poppe fast, alt skrue og hettemutter for å feste nytt håndtak til draget ditt. 

Det er veldig mye mer behagelig å ha fjærbelastning på draget når du går med pulk. Uten fjær blir det mye ubehagelig smårykking under gange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (13 minutter siden):

Bør ikke være spesielt vanskelig å bytte til nytt håndtak med fjærbelastning. Ser ut som håndtaket på draget ditt er poppet fast.

Tanken slo meg, men det er fjærbelastet håndtak. (Fjærene er fra der popnaglene er)

Det jeg evt. må gjøre er å fjene klipsen og finne en måte å montere standard klipsene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er redd jeg ikke har så mye matnyttig å komme med der. Mitt pulkdrag er av annen fabrikat og har ikke samme løsning og fjellpulkens sitt har jeg aldri sett. 

Men det bør la seg gjøre, håper du finner en løsning på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.