Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterpose til dame på 165.


magnusdyret

Anbefalte innlegg

Hei.

Dama er på utkikk etter vinterpose som holder godt på kalde vinternetter (vi har et fjærnt mål om vintertur på Hardangervidda "en kommende" vinter).

Hun er 165 og har lånt min Mammut Tyin MTI Winter på 200cm, den ble alt for lang og hun ble kald på føttene pga ekstra luft som måtte holdes varm.

Har dere forslag til dameposer som ikke blir for lange og som passer for en som har lett for å fryse? - Vi kommer hovedsaklig til å ligge i telt. Dun er også å foretrekke pga volum og vekt, men det er ikke noe must.

 

Vi har sett litt på denne (Marmot Wm's Ouray Electric). Øvre budsjett er 10.000, men helst billigere kombinasjon av pris og kvalitet.

Jeg mener posen burde ha en komf. temp rundt -20 C, og vi har sett mest på dameposer da disse er kortere og er bedre isolert på utsatte områder (?), har dere innspill rundt dette?

 

Setter stor pris på litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama mi kjøpte Isbjørn Jan Mayen. Den får du tilpasset i både lengde og bredde, og det er gratis å gjøre den kortere enn standard. Den er riktig nok syntet og pakker svært, men om vinteren bruker man vel uansett pulk? Soveposen kom på en 2800kr ish :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Helsport Rago X-trem Lady?  https://www.helsport.com/no/soveposer/vinter/rago-x-trem-lady/

image.png.b5643d4901cfdd8d55d0a0f86b4851c9.png

Hva har forumet her egentlig landet på mtp kvalitet på denne posen forresten?? 🤔

 

 

Edit: En overbag utenpå nevnte pose når det blir ekstra kaldt så har du en combo som dekker stort bruksområde. (Under forutsetning at selve posen er bra da. )

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duna trykkes sammen og det blir kjølig punktvis.. blir ikke helt venn med denne posen :)   Så trur til nord norsk vinter er syntetisk mye bedre. 
Men hvilket overtrekk nevner du? Det har jeg ikke vært borti, det må jeg skaffe! Merke?? 
Har testet med fjellduk , men det ble fuktig, så funket ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (19 timer siden):

Hva med Helsport Rago X-trem Lady?  https://www.helsport.com/no/soveposer/vinter/rago-x-trem-lady/

image.png.b5643d4901cfdd8d55d0a0f86b4851c9.png

Hva har forumet her egentlig landet på mtp kvalitet på denne posen forresten?? 🤔

 

 

Edit: En overbag utenpå nevnte pose når det blir ekstra kaldt så har du en combo som dekker stort bruksområde. (Under forutsetning at selve posen er bra da. )

Jeg svarte deg her nedenfor, kom bare ikke her men havnet som eget svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.